Call of Duty: Black Ops — ve znamení nízkých nároků | Kapitola 5
Seznam kapitol
Série Call of Duty je trhákem posledních let. Poslední díl Black Ops tak nemůžeme opomenout ani my a podrobně se podíváme na jeho technickou stránku. Velká překvapení však nečekejte. I Black Ops totiž používají starý engine a novinek ve hře najdete jen poskrovnu.
Nároky na výkon grafické karty jsou velmi malé a brzdou hry se tak u výkonnějších modelů logicky stává procesor. Osobně jsem testoval s GeForce GTX 480 a jak je vidět z grafů, k plnému využití potenciálu karty bylo třeba procesoru Core i7 na frekvenci okolo 3 GHz. Pomalé dvoujádrové procesory kartu zbrzdily na méně polovinu svého potenciálu a brzdou byly i procesory Core 2 Quad.
Pochopitelně však platí, že méně výkonné grafické karty tolik limitované výkonem procesoru nebudou a k mainstreamové kartě vám bude stačit i mainstreamový procesor. Důležitým poznatkem z našeho měření však také je, že hra dobře využívá potenciálu vícejádrových procesorů a s čtyřjádrovým čipem jsem v případě limitace CPU naměřil o cca 80 % vyšší framerate než s dvoujádrovým procesorem stejných parametrů.
Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision
Vyzkoušel jsem také kompatibilitu s 3D technologií 3D Vision od společnosti NVIDIA. U Call of Duty: Black Ops jsem byl naprosto spokojený a hra ve 3D vypadá skvěle. Třetí rozměr vám zejména v přestřelkách pomůže dostat se lépe do děje a vnímat atmosféru hry. Ve 3D jsem si nevšimnul jakýchkoliv bugů v zobrazení a stejně tak s frameratem jsem díky nízkým nárokům hry neměl s GeForce GTX 460 v rozlišení 1680 × 1050 px žádné problémy ani při nejvyšších detailech a čtyřnásobném vyhlazování hran.