Call of Duty: Black Ops — ve znamení nízkých nároků | Kapitola 9
Seznam kapitol
Série Call of Duty je trhákem posledních let. Poslední díl Black Ops tak nemůžeme opomenout ani my a podrobně se podíváme na jeho technickou stránku. Velká překvapení však nečekejte. I Black Ops totiž používají starý engine a novinek ve hře najdete jen poskrovnu.
Call of Duty: Black Ops je dalším dílem série, který jde po technické stránce ve stopách svého předchůdce a to doslova se vším všudy. Black Ops totiž používá stejný engine jako Modern Warfare 2 z minulého roku, který je postupně modifikovaným IW enginem Call of Duty 2 z roku 2005. A technických ve hře najdete opravdu poskrovnu, přesněji řečeno jsem si žádných výraznějších nevšimnul. Na enginu a vizuální stránce hry je tak logicky vidět stáří a to zejména u částicových efektů, které od dob Call of Duty 2 prošly jen naprostým minimem změn. Podobně je tomu u možností interakce. Naopak krok s dobou drží rozlišení textur a pochvalu si zaslouží vizuální zpracování postav, zejména obličeje vypadají opravdu pěkně.
Engine jen s naprostým minimem modifikací má na druhou stranu i své výhody. Tou největší jsou bezesporu hardwarové nároky. Black Ops si zahrajete i na tři až čtyři roky starém počítači a pokud máte počítač starý rok až dva, můžete téměř automaticky nastavit nejvyšší detaily bez obav z toho, že by se vám hra trhala. To majorita hráčů se slabším hardwarem jistě ocení, nicméně i přesto doufám, že se v dalším dílu za rok dočkáme po technické stránce více inovací. Přeci jen hrát další pokračování s vizuální stránkou identickou s předminulým dílem.... no nevím.
Poděkování
Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.