Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
Článek Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

Petr Diviš

Petr Diviš

16. 11. 2017 03:00 18

Seznam kapitol

1. Úvod – s vysokými nároky na paměť do boje 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – textury 6. Vliv nastavení – AF, stíny
7. Vliv nastavení – odrazy, DoF, rozmazání pohybu 8. Vliv nastavení – SSAO, MDAO, průsvitnost 9. Maximální vs. minimální detaily 10. Vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Je tu podzim a to znamená, že je i čas na nový díl ze série Call of Duty, tentokrát názvem WWII. Po dlouhé době se opět vracíme do období druhé světové války. V rozboru se podíváme na nároky hry a kvalitu grafiky. Postupně vyzkoušíme jednotlivé položky nastavení grafických detailů a jejich vliv na výkon.

Reklama
Reklama

Závěr

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

Návrat Call of Duty: WWII k původnímu tématu války velmi prospěl. Za hrou sice stojí tým Sledgehammer Games, který vytvořil předchozí sci-fi šílenost v podobě Black Ops III, ale kupodivu se jim původní motiv Call of Duty povedl. Po stránce hratelnosti single-player části se jedná o klasické Call of Duty – takže v tomto ohledu je série nezměněna.

Grafika hry je celkem povedená. V rámci série Call of Duty se jedná o nejlépe vypadající díl. Většina textur je krásně detailných a ostrých. Modely postav a zbraní taktéž. V tomto ohledu si není na co stěžovat. Efekty a výbuchy jsou klasicky naskriptovány – scény vypadají při opakování vždy stejně, takže hru je možné i celkem přesně benchmarkovat v nějakém dynamickém úseku. Prostě staré dobré Call of Duty s grafikou ještě mírně lepší než kdy předtím :-)

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

V porovnání s Battlefield 1, který ale ukazuje jiný konflikt, je na tom Call of Duty o dost hůře. Ten totiž vypadá o něco uvěřitelněji. I když svým způsobem to může být i barevným podáním. Battlefield 1 je vykreslován ve výraznějších barvách, kdežto Call of Duty se drží méně saturované palety (omalovánky si z toho můžete udělat pomocí SweetFX). Dokonce i nároky obou her na výkon GPU jsou podobné.

Kde to hodně pokulhává, je zbytečná náročnost na paměť. Call of duty už od Advanced Warfare vyžaduje až nesmyslně velké množství paměti RAM i VRAM. S každým dalším dílem tyto nároky jen rostou. Poslední dva díly nejsou schopny vykreslit hru korektně na maximální detaily s 2 GB grafickou kartou. Naopak Battlefiled 1 na maximum s 2 GB VRAM nebyl problém. V tomto ohledu je optimalizace hry výrazně horší. Nutno ale dodat, že dnes 2 GB VRAM už mají jen low-endové modely. Na 4 GB grafice hra funguje korektně a tak lze předpokládat, že autoři nepočítají s tím, že by někdo chtěl hru hrát na plné detaily na 2GB kartě.

Call of Duty tedy není nijak extrémně náročná hra, jen nároky na paměť jsou opravdu nesmyslné. Hru si, ale díky možnosti výrazně očesat detaily zahrajete i na slabších strojích. Pak by i se sestavou, uvedené v minimálních požadavcích, neměl být problém.

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning