Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6
Seznam kapitol
Je tu podzim a to znamená, že je i čas na nový díl ze série Call of Duty, tentokrát názvem WWII. Po dlouhé době se opět vracíme do období druhé světové války. V rozboru se podíváme na nároky hry a kvalitu grafiky. Postupně vyzkoušíme jednotlivé položky nastavení grafických detailů a jejich vliv na výkon.
Shader Preload
Nastavuje, zda se mají při načítání úrovně přepočítat i shadery. Má to mít vliv na délku načítání úrovně, ale nijak výrazných rozdílů jsem si nevšiml. Pokud bylo načítání vypnuté tak se videa před začátkem mise méně sekala. Na hru samotnou nemělo nastavení žádný vliv.
Anisotropic Filtering
Nastavení kvality filtrování textur nemůže chybět v žádné hře. Volba má vliv na textury zobrazené pod nějakým úhlem. Vliv na výkon je nízkých 93 fps vs. 96 fps. AF tedy nechte na maximum, protože vliv na obraz je celkem výrazný.
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Low)
Shadows
Přepínač aktivuje anebo deaktivuje veškeré realtime stíny. Pokud stíny vypnete, zůstanou ve hře jen jednoduché stínové mapy. Výkon se také zvýší výrazně – 88 fps vs. 129 fps. Vypnutím stínů také ušetříte slušných 500 MB. Grafika se ale kvůli tomu vrátí o pár pěkných let zpět.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Shadow Map Resolution
Nastavuje rozlišení stínů. Abyste viděli, co s kvalitou detailních stínů udělá tento detail, zvolil jsem v testu venkovní scénu. Zde je vliv naopak minimální a rozdíl je spíše ve viditelnosti vzdálených stínů. Vliv na výkon je celkem velký – 88 fps vs. 112 fps, takže při nedostatku výkonu anebo VRAM detail klidně snižte.
Nastavení na Extra (po najetí myší se zobrazí Normal)
Shadow Depth
Nastavuje počet zobrazených stínů. Jsou zde dvě volby Normal a High. Při Normal se nezobrazují stíny postav a jiných drobných objektů. Při High jsou vykreslovány všechny stíny. Vliv na výkon se průměrných – 86 fps vs. 93 fps. Výhodněji tedy vyjde snížit rozlišení stínů, než půlku z nich vypínat a zbytek nechat na maximum.
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Normal)