Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

16. 11. 2017 03:00 18

Seznam kapitol

1. Úvod – s vysokými nároky na paměť do boje 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – textury 6. Vliv nastavení – AF, stíny
7. Vliv nastavení – odrazy, DoF, rozmazání pohybu 8. Vliv nastavení – SSAO, MDAO, průsvitnost 9. Maximální vs. minimální detaily 10. Vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Je tu podzim a to znamená, že je i čas na nový díl ze série Call of Duty, tentokrát názvem WWII. Po dlouhé době se opět vracíme do období druhé světové války. V rozboru se podíváme na nároky hry a kvalitu grafiky. Postupně vyzkoušíme jednotlivé položky nastavení grafických detailů a jejich vliv na výkon.

Reklama

Display Mode

Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně nebo přes celou obrazovku.

Monitor

Volba pro sestavy s více monitory – zde si nastavujete na jakém se hra má zobrazovat.

HDR output

Zde si volíte zda chcete použít HDR výstup na HDR kompatibilním monitoru. Zde je důležité poznamenat, že dnes prakticky neexistuje herní monitor s plnou podporou HDR. Naopak se na trhu objevuje více monitorů s tzv. „fake HDR“. Tedy monitory, co se tváří jako HDR kompatibilní, aby obsah HDR přehrály, ale specifikace nesplňují. Obraz pak může vypadat hůře než při běžném zobrazení. Jako příklad  může posloužit LCD monitor  Dell U2518D. Ten sice „podporuje“ HDR vstup, ale přitom požadavky nesplňuje. Jedná se o sRGB monitor a HDR jako minimum vyžaduje DCI-P3 – tedy gamut jako má například Philips 246E7QDSW, ten ale HDR nepodporuje.

Screen Refresh Rate

Volba obnovovací frekvence displeje. Zde si prostě zvolte tu maximální možnou.

Sync Every Frame

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Aspect Ratio

Neboli poměr stran obrazu – není důvod jiné volby než Auto.

FOV

Hra umožňuje změnu zorného pole. Volba, která nesmí chybět, je i zde, a tak si můžete FOV upravit tak, aby vám vyhovoval. Rozsah je od 50 do 95° vertikálně. Horizontální úhel se tak sám rozšiřuje podle poměru stran obrazu. Vliv na výkon se spíše liší podle scény, ale při nižším FOV je výkon vždy nečekaně nižší. V ukázkové scéně to je 78 fps vs. 84 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 50 (po najetí myší se zobrazí 90)

Rozlišení obrazovky

Volba rozlišení je zde rozdělena na dvě volby. Rozlišení obrazu a renderovaná rozlišení. Rozdíl je v tom, že rozlišení obrazu upravuje celkové rozlišení obrazu, ale renderované upravuje jen rozlišení renderu. Na výstup jde nativní rozlišení anebo to, které jste si zvolili v rozlišení obrazu. V případě volby 400% na monitoru s rozlišením 1920 × 1080 tak dostanete rozlišení 3840 × 2160. Položka rozlišení Pre–T2X nemá žádný vliv na výkon.

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafická karta GTX 960 se 2 GB VRAM byla sice testována na maximální detaily, ale ty se kvůli nedostatku paměti nekonaly. Karta si sama ořezala textury na minimální možnou úroveň. Je vidět, že tato karta už je vhodná jen opravdu na hraní v co nejnižších detailech. Moderní hry potřebují alespoň 4GB kartu. Výsledek testu nelze tedy srovnávat s dalšími grafikami, když se tak výrazně lišil obraz.

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafické karty GTX 1060 a Radeon R9 290 už lze mezi sebou porovnat. Na obou kartách se dočkáte identického obrazu, a to i přesto, že hra byla schopná zatížit naplno i 6GB GTX 1060. Mazanic jako na GTX 960 se na Radeonu R9 290 nedočkáte. Výkon samotné karty je solidní a hra by se dala hrát i v rozlišení 2560 × 1440. K testu jsem totiž vybral jednu z náročnějších scén, takže hra vám spíše poběží lépe. 

Na grafické kartě GeForce GTX 1060 6GB hra běžela velmi plynule. Bez problémů si zahrajete i v 2560 × 1440. Až teprve „3K“ není úplně ideální. Ale opakuji, že se jedná o náročný úsek. I takové akční vylodění (D-Day) na začátku hry běží plynuleji. Nicméně asi žádný majitel GTX 1060 ji neprovozuje ve vyšším rozlišení než 2560 × 1440.

Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani test GeForce GTX 980 Ti. Jak si poradí s Call of Duty: WWII?

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra Call of Duty: WWII na referenční GeForce GTX 980 Ti s detaily na Ultra běží ve 4K rozlišení přibližně na 43 fps. Berte ale v potaz to, že testujeme referenční GTX 980 Ti, která běží kolem 1070 MHz (kartu limituje chladič a temp target). Nereferenční karty jsou běžně taktovány na frekvencích přes 1300MHz v boostu s vyšším TDP limitem a nabízejí tak o přibližně 15 až 20 % výkonu více než referenční řešení. Po přetaktování na 1400MHz se výkon ve „4K“ vyhoupl nad 50 fps. Grafická karta tak poskytuje slušný výkon i pro rozlišení 3840 × 2160.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama