Jak probíhá vývoj KCD II? Reportáž z konference GDS 2024 | Kapitola 3
Seznam kapitol
Konference Game Developers Session Prague 2024 zaměřená na hry se odehrála v pátek 13. a v sobotu 14. prosince v Kongresovém centru aka pakulu aka lidojemu, velké konferenční budově na okraji Vyšehradu. Ta nabízí nejen epické pohledy na Prahu, ale také epické pohledy na naši herní budoucnost!
Šéfdesignér Warhorse Viktor Bocan se ve své vtipně pojaté přednášce zabýval neviditelným designem (invisible design), což jsou pro hráče neviditelné zásahy do designu, jako je například simulace žízně. Pokud vás zajímá, co je to simulace žízně, tak jde o individuální sledování toho, jak jednotliví návštěvníci krčmy pijí, protože to potřebujete pro realistický pohyb servírky. Pokud zkusíte roznášet pivo náhodně, nebude to pro pozorovatele vypadat realisticky.
V podstatě jde o část designu určeného pro hru, nikoliv pro hráče, která slouží pro simulaci herního světa a lidí v něm. Využívá se například u simulace detekce kradení, kde se na místo, kde byla ukradená věc, umístí neviditelný válec, kterého si všimne strážný – „tady něco mělo být!“ To samé se týká i lidí, hlavně strážných, takže pokud má někdo hlídat dveře a zmizí, strážní si toho také všimnou.
Není to přímo cheatování, ale cheatování se také používá, například když NPC hledají skrytého hráče a ten se jim schovává nějakým dětsky hravým způsobem, jako například že se vyhýbá zornému poli strážce obcházením překážek. To už není úplně elegantní verze cheatování, ale opět to pomáhá realismu.