Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon
Článek Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Adam Vágner

Adam Vágner

24. 12. 2020 03:00 34

Seznam kapitol

1. Cyberpunk 2077: Crysis roku 2020 2. Předvolby nastavení detailů a výkon 3. Předvolby nastavení detailů a kvalita obrazu 4. Doporučená nastavení Nvidie (a RTX 3090 v praxi) 5. Když ani RTX 3090 na nativní 4K nestačí
6. DLSS: hojivá náplast na vysoké nároky 7. Ray Tracing, odrazy 8. Ray Tracing – stíny a osvětlení 9. Namísto závěru

Brutální nároky Cyberpunku desklasovaly starší konzole a také na PC může většina hráčů na hraní na maximálních detailech zapomenout. Podíváme se na dvě technologie, o nichž se u Cyberpunku mluví nejvíc – na ray tracing a hlavně na DLSS, bez nějž by se Cyberpunk na vysokých detailech ve 4K na současných grafikách nedal hrát.

Reklama
Reklama

V této kapitolce se v rychosti formou screenshotů podíváme na vliv jednotlivých nastavení ray tracingu na už jednou zmiňované scéně. Mám ještě vytipovaných pár dalších lokací, ale musím ještě přebrat a roztřídit screenshoty, takže článek nejspíš ještě dodatečně doplním.

Na této rozhodně není vidět vše, a něco není moc dobře vidět.

Aby bylo lépe poznat, co je dílo ray tracingu a za co můžou klasické efekty, stáhnul jsem všechna ostatní nastavení pro stíny i osvícení na minimum. A deaktivoval jsem dostupné efekty post processingu jako filmový šum, chromatickou aberaci, pohybovou neostrost a hloubku ostrosti.

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Ray–Traced Reflections

Odrazům už jsme věnovali minulou kapitolu, teď už se jen podíváme, co to dělá s následující scénou.

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

off

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

on

Ray-traced Shadows

Na následující dvojici snímků je znát, které stíny doplňuje do scény ray tracing.

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Ray-Traced Lighting

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

off

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

medium

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

ultra

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

psycho

Říkám to nerad, protože bych vážně chtěl, aby z her zmizely všechny ty předpékané stíny, falešná světla a vůbec nerealistické nasvícení, ale jestli je nastavení, které má velký vliv na výkon a necvičené oko jej v Cyberpunku neuvidí, a když uvidí, tak se leckdy nebude moci rozhodnout, která varianta je lepší, je to právě ray–traced lighting. Psycho rozhodně vynechejte, a u dalších nastavení si na různých místech vyzkoušejte, co to dělá.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning