Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon
Článek Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Adam Vágner

Adam Vágner

24. 12. 2020 03:00 34

Seznam kapitol

1. Cyberpunk 2077: Crysis roku 2020 2. Předvolby nastavení detailů a výkon 3. Předvolby nastavení detailů a kvalita obrazu 4. Doporučená nastavení Nvidie (a RTX 3090 v praxi) 5. Když ani RTX 3090 na nativní 4K nestačí
6. DLSS: hojivá náplast na vysoké nároky 7. Ray Tracing, odrazy 8. Ray Tracing – stíny a osvětlení 9. Namísto závěru

Brutální nároky Cyberpunku desklasovaly starší konzole a také na PC může většina hráčů na hraní na maximálních detailech zapomenout. Podíváme se na dvě technologie, o nichž se u Cyberpunku mluví nejvíc – na ray tracing a hlavně na DLSS, bez nějž by se Cyberpunk na vysokých detailech ve 4K na současných grafikách nedal hrát.

Reklama
Reklama

Když ani RTX 3090 na nativní 4K nestačí

V další sadě testů jsem se zaměřil na to, jak nejvýkonnější karta zvládá tři nejnáročnější nastavení detailů v nejpoužívanějších rozlišeních.

Předně jedno upozornění – hlídejte si, jestli rozlišení plochy odpovídá rozlišení nastavenému ve hře!

Většina lidí to asi řešit nemusí, protože mají plochu nastavenou v nativním rozlišení displeje a stejné rozlišení nastavují i ve hře. Já ale většinou testuji různá rozlišení na jednom monitoru. Cyberpunk se pak ne vždy vykresluje na monitor ve stejném rozlišení, jaké je nastavené ve hře.

Přiznám se, že z chování Cyberpunku nejsem moc moudrý. Pokud máte ve hře třeba nastaveno rozlišení 3840 × 2160 a vyskočí na vás nějaká notifikace z desktopu, který má nastaveno rozlišení 1920 × 1080 bodů, spolu ní se rozlišení Cyberpunku na monitoru změní na 1920 × 1080 bodů (i když hra vnitřně běží ve 4K). A totéž se stane, pokud budete chtít udělat screenshot přes Win+G skrz aplikaci Xbox – ze hry nastavené na 4K vypadne screenshot s rozlišením 1920 × 1080.

Pokud máte v desktopu nastaveno rozlišení 1920 × 1080 bodů, ve hře nastaveno 3840 × 2160 a pokusíte se udělat screenshot přes
Pokud máte v desktopu nastaveno rozlišení 1920 × 1080 bodů, ve hře nastaveno 3840 × 2160 a pokusíte se udělat screenshot přes

Zkrátka pokud se vám zdá obraz ve hře rozmazanější, než by měl být, ujistěte se, že se opravdu vykresluje v nativním rozlišení monitoru. Na screenshotu výše je to poznat třeba na písmenkách z OSD Frameview – měla by být krásně ostrá a sedět přesně na pixely, ale jsou interpolovaná na poloviční rozlišení a rozmazaná.

A už k testům. Na stejné scéně a stejné sestavě jsem změřil výkon s předvoleným nastavením Ultra, Ray Tracing Medium a Ray Tracing Ultra. U ray tracingu opět s hvězdičkou – vypnul jsem DLSS, které je u obou profilů jinak nastavené na auto.

I bez ray tracingu se RTX 3090 dostává ve 4K na pouhých 46 snímků za sekundu. V nativním rozlišení s ray tracingem na středních detailech klesá výkon ještě o třetinu níže a s ray tracingem na ultra už je to jen 21,4 snímků za sekundu.

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

A input lag k tomu!

Jako by celkem nízké snímkové frekvence nestačily, přidává se k nim ještě input lag. Cítil jsem jej i na snímkových frekvencích, které bývají v jiných hrách už bezproblémové. I při snímkových frekvencích kolem 40 snímků za sekundu je znát, že se hra za myší loudá (a to platí i pro herní G305 od Logitechu s frekvencí snímání 1000 Hz).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning