Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
Brutální nároky Cyberpunku desklasovaly starší konzole a také na PC může většina hráčů na hraní na maximálních detailech zapomenout. Podíváme se na dvě technologie, o nichž se u Cyberpunku mluví nejvíc – na ray tracing a hlavně na DLSS, bez nějž by se Cyberpunk na vysokých detailech ve 4K na současných grafikách nedal hrát.
DLSS: hojivá náplast na vysoké nároky
Z minulé sady testů jsem vzal nejnáročnější rozlišení 4K a projel jednotlivá nastavení se všemi úrovněmi DLSS.
Na nastavení Ultra stačí na pohodových šedesát snímků za sekundu i DLSS v nejvyšší kvalitě, která většinou vypadá lépe než nativní rozlišení. Jeho vedlejším efektem je totiž i filtrování rušívých jevů, jako je problikávání pixelů nebo moaré na pravidelných vzorech.
S ray tracingem na středních detailech pak na RTX 3090 budete potřebova minimálně režim DLSS vyvážený, ale spíše režim performance. A DLSS v režimu performance je vysloveně nutností s ray tracingem na (téměř) maximálních detailech.
![Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/dkn9382dxjburb560d4f02534d4b358456291.png)
Demonstrovat DLSS na statickém snímku nemá moc smysl. Video je lepší, ale běžně používané metody online distribuce videa nejsou ideální, když chcete lovit rozdíly na úrovni pixelů a v podstatě porovnávat jejich kontrast – agresivní ztrátová komprese videa s nízkým bitratem ze všeho udělá jeden flek s vyžehlenými detaily.