Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky | Kapitola 12

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 2. 2013 03:00 13

Seznam kapitol

1. Sedm let starý engine z The Godfather 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Od Vánoc uplynuly téměř dva měsíce a na trh se dostávají první hry nového roku. Jednou z nich je třetí pokračování hororové vesmírné střílečky Dead Space. Stejně jako u předchozích dílů byla PC verze hry připravována až dodatečně coby konzolový port. Spíš než perfektní grafika a zpracování tak potěší nízké hardwarové nároky.

Reklama
Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Třetí díl hororové střílečky Dead Space 3 možná není tak dobrý jako minulé díly, přesto není průměrné hodnocení okolo osmdesáti procent na Metacritic vůbec špatné. Zatímco po herní stránce je Dead Space 3 možná o něco větší střílečkou a menším hororem, než by se nám líbilo, po stránce technického zpracování zůstala hra věrná svým předchůdcům. Bohužel či bohudík. Na jednu stranu je příjemné, že se ve hře neztratíte ani po jejím prvním spuštění a grafika jako by z oka vypadla svým předchůdcům, na druhou stranu je ale smutné, že ve srovnání s pět let starým prvním dílem se grafika a technické zpracování téměř nikam neposunulo. Přibyla sice podpora několika nových efektů jako je ambientní okluze nebo detailnější měkké stíny, celkově však grafika přeci jen pokulhává a ve srovnání s dnešním standardem AAA her je bohužel podprůměrná.

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Jednou z výhod slabšího technického zpracování a horší grafiky jsou bezesporu nízké hardwarové nároky. Pro plynulé hraní při nejvyšším nastavení detailů a zapnutém vyhlazování hran není ani ve vyšších rozlišeních potřeba highendových grafických karet. Bohatě postačí starší modely střední třídy jako je třeba GeForce GTX 560 nebo Radeon HD 6850. Velice nízké jsou nároky na procesor, bohatě postačí téměř jakýkoliv model od řad Intel Core 2 Duo a AMD Athlon 64 X2 nahoru.

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud máte starší počítač anebo třeba integrovanou grafickou kartu a budete muset přeci jen snižovat detaily, je v nastavení téměř dvacet různých položek. Na první pohled se to může zdát jako hodně, většina z nich však detaily sníží jen nepatrně a totéž platí i o nárůstu výkonu. Snížení více nastavení současně ale naopak funguje velmi dobře a výrazné snížení kvality grafiky vynahrazuje v průměru trojnásobný nárůst výkonu. Dead Space 3 tak po snížení detailů rozběhají i majitelé skutečně slabých počítačů.

Poděkování

Za zapůjčení 27" monitoru HP ZR2740w s rozlišením 2560 × 1440 px děkujeme společnosti HP.

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama