Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky | Kapitola 7
Seznam kapitol
Od Vánoc uplynuly téměř dva měsíce a na trh se dostávají první hry nového roku. Jednou z nich je třetí pokračování hororové vesmírné střílečky Dead Space. Stejně jako u předchozích dílů byla PC verze hry připravována až dodatečně coby konzolový port. Spíš než perfektní grafika a zpracování tak potěší nízké hardwarové nároky.

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte herní hardware
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…
SSAO
SSAO On (po najetí myší se zobrazí Off)
Jak už bylo řečeno v první kapitole, jednou z mála změn mezi druhým a třetím dílem Dead Space je přidání efektu ambientní okluze SSAO (Screen Space Ambient Occlusion). Rozdíl v grafice je s dodatečnými stíny dobře patrný, rozdíl ve výkonu je však malý. Po vypnutí SSAO vzrostl framerate jen o jeden snímek za sekundu.
Screen Space Reflections
Screen Space Reflections On (po najetí myší se zobrazí Off)
Nastavení Screen Space Reflections přidává na scénu některé odlesky. Rozdíl s a bez zapnutého nastavení je patrný především v odrazu žlutých skříněk na podlaze. Výkon po vypnutí tohoto efektu vzrostl o jeden snímek za sekundu.
Blur
Blur On (po najetí myší se zobrazí Off)
Žádných rozdílů v míře rozmazání obrazu jsem si po změně nastavení Blur nevšimnul, rozmazání je většinou ve větší míře použito jen u cutscén. Nenaměřil jsem ani rozdíl ve výkonu.
Post Processing
Post Processing On (po najetí myší se zobrazí Off)
Žádných rozdílů jsem si po vypnutí post processing efektů nevšimnul, nezměnil se ani framerate.
Motion Blur
Motion Blur On (po najetí myší se zobrazí Off)
Efekt Motion Blur by měl rozmazávat obraz při rychlém pohybu. Rozmazání však není nikde zdát, vyzkoušel jsem rychlé pohyby kamerou, běh, scénu při pádu za skály i dynamickou přestřelku na jedoucím vlaku. Nenaměřil jsem ani rozdíl ve výkonu.