Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11 | Kapitola 8
Seznam kapitol
PC verze nového Ghost Reconu vychází s měsíčním zpožděním proti konzolím a rozhodně to není bezdůvodně. Vývojáři totiž do hry mezitím implementovali podporu rozhraní DirectX 11 s celou řadou nových efektů. Výsledkem je velmi pěkná grafika, byť trochu vykoupená hardwarovými nároky ve vyšším rozlišení.

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte herní hardware
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…
DirectX 11

Žádné rozdílů jsem po vypnutí efektů DirectX 11 na scéně nenašel, nezměnil se ani framerate.
Tesselation

Tesselace by ve hře měla zvyšovat kvalitu postav, osobně jsem si však žádných rozdílů po jejím vypnutí nevšiml. Výkon po vypnutí teselace vzrostl o jeden snímek za sekundu.
Global Illumination

Efekt Global Illumination by měl zlepšit odraz světla v místnostech. Jeho vypnutí však na scéně neudělalo žádný rozdíl, nezměnil se ani výkon.
Minimální x maximální nastavení grafiky


Rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením detailů je v drtivé většině případů stejný, jako kdybyste jen vypnuli efekt ambient occlusion — zmizí některé minoritní stíny. Neumím si to vysvětlit jinak, než že ve hře musí být bugy, které změnu nastavení neprovedou a brzy bychom se tedy měli dočkat opravného patche. Při každé změně jsem totiž hru resetoval a změny by se tedy musely logicky projevit. Že by vývojáři jakékoliv nastavení detailů neudělali záměrně mi připadá jako méně pravděpodobné, jinak je totiž konverze hry z konzolové verze udělaná dobře.
I samotný efekt ambient occlusion nicméně slušný vliv na výkon má a u první scény vzrostl výkon z 42 na 63 a u druhé z 34 na 59 snímků za sekundu (testováno s GeForce GTX 560 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran).