Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11 | Kapitola 8
Seznam kapitol
PC verze nového Ghost Reconu vychází s měsíčním zpožděním proti konzolím a rozhodně to není bezdůvodně. Vývojáři totiž do hry mezitím implementovali podporu rozhraní DirectX 11 s celou řadou nových efektů. Výsledkem je velmi pěkná grafika, byť trochu vykoupená hardwarovými nároky ve vyšším rozlišení.
DirectX 11
![DirectX 11 On/Off](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/rirwbm68sffk2lo60cdd274b9f15801491140.jpg)
Žádné rozdílů jsem po vypnutí efektů DirectX 11 na scéně nenašel, nezměnil se ani framerate.
Tesselation
![Tesselation High/Low](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/r8ymqmmxay1bovj60cdd275bf1e1329133022.jpg)
Tesselace by ve hře měla zvyšovat kvalitu postav, osobně jsem si však žádných rozdílů po jejím vypnutí nevšiml. Výkon po vypnutí teselace vzrostl o jeden snímek za sekundu.
Global Illumination
![Global Illumination High/Low](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/d5tpx04x0r2xctn60cdd27697e17036474981.jpg)
Efekt Global Illumination by měl zlepšit odraz světla v místnostech. Jeho vypnutí však na scéně neudělalo žádný rozdíl, nezměnil se ani výkon.
Minimální x maximální nastavení grafiky
![Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/gy2c0pxfi1xcf7o60cdd2781ca53719358217.jpg)
![Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/8uu0nd4nrliai8160cdd27904b98120506163.jpg)
Rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením detailů je v drtivé většině případů stejný, jako kdybyste jen vypnuli efekt ambient occlusion — zmizí některé minoritní stíny. Neumím si to vysvětlit jinak, než že ve hře musí být bugy, které změnu nastavení neprovedou a brzy bychom se tedy měli dočkat opravného patche. Při každé změně jsem totiž hru resetoval a změny by se tedy musely logicky projevit. Že by vývojáři jakékoliv nastavení detailů neudělali záměrně mi připadá jako méně pravděpodobné, jinak je totiž konverze hry z konzolové verze udělaná dobře.
I samotný efekt ambient occlusion nicméně slušný vliv na výkon má a u první scény vzrostl výkon z 42 na 63 a u druhé z 34 na 59 snímků za sekundu (testováno s GeForce GTX 560 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran).