Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 8
Seznam kapitol
PC verze Grand Theft Auto V je tady. Po více než roce a půl od vydání původní verze pro generaci konzolí Xbox 360 a PlayStation 3 vyšla i nejlépe vypadající verze pro PC. Jaké jsou možnosti nastavení detailů, jak jednotlivé detaily ovlivní vzhled hry a jejich vliv na výkon? To vše se dozvíte v našem technickém rozboru.
Maximální vs. minimální detaily
Hra nemá žádná globální nastavení, která by nastavovala všechny detaily najednou, tak si dnešní porovnání detailů uděláme trochu jinak, formou galerie obrázků ze hry. Na následujích screenshotech uvidíte několik scén z GTA V, které vždy budou na prvním snímku s maximálním možným nastavením grafiky, a na druhém vždy s detaily minimálními.
Jaký vliv na výkon mají maximální a minimální detaily, poznáte z obrázků také. V levém horním rohu najdete OSD nabídku MSI afterburneru, na které je vidět ukaztel fps, vytížení GPU (poslední procenta v první řádce), celkové vytížení CPU a jiné zajímavosti.
Jak sami uvidíte, tak celkové snížení detailů přinese až neuvěřitelný nárůst výkonu a při minimálních detailech je vždy limitem procesor. A je také docela zajímavé, že i se vším na minimum je maximální dohlednost stále vysoká (je vidět celé Los Santos), jak uvidíte hned na první scéně. Tomu říkám optimalizace.
Scéna 1
Maximální detaily -pro zvětšení klikněte-
Scéna 2
Maximální detaily -pro zvětšení klikněte-
Scéna 3
Maximální detaily -pro zvětšení klikněte-
Scéna 4
Maximální detaily -pro zvětšení klikněte-
Scéna 5
Maximální detaily -pro zvětšení klikněte-
Scéna 6
Maximální detaily -pro zvětšení klikněte-
Scéna 7
Maximální detaily -pro zvětšení klikněte-