Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6
Seznam kapitol
PC verze Grand Theft Auto V je tady. Po více než roce a půl od vydání původní verze pro generaci konzolí Xbox 360 a PlayStation 3 vyšla i nejlépe vypadající verze pro PC. Jaké jsou možnosti nastavení detailů, jak jednotlivé detaily ovlivní vzhled hry a jejich vliv na výkon? To vše se dozvíte v našem technickém rozboru.
Motion Blur Strength
Posuvník, který vetšina hráčů posune doleva. Samozřejmě, že se jedná o další efekt, který většina lidí považuje za nežádoucí – pohybovou neostrost při rychlém pohybu. Vliv na výkon není důležitý (je minimální). Důležité je, že se ani posunutím posuvníku na minimum rozmazání obrazu při pohybu nezbavíte! Nastavení je totiž spojeno s předchozím detailem Post FX, který motion blur aktivuje.
In-Game Depth of Field Effects
Stejně, jako předchozí detail, je i efekt hloubky ostrosti vázán na předchozí nastavení (při nízkém nastavení Post FX nelze DoF efekty aktivovat). A stejně jako v předchozím případě vypnutím efektu nedeaktivujete DoF efekty úplně. V cut-scénách zůstane i při nastavení OFF. Při běžném hraní se aspoň deaktivuje ve vetšině případů, například jak je ukázáno na dalším obrázku. Vliv na výkon je minimální. On/OFF nastavení udělalo rozdíl 54 vs. 55 fps.
Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Anisotropic Filtering
Volba, která například ve Watch Dogs úplně chyběla, v GTA V naštěstí je a můžete si zvolit všechny dostupné úrovně AF. Anizotropní filtrace má výrazný vliv na kvalitu textur, a přesto téměř minimální vliv na výkon u běžných mainstreamových a highendových grafik. Při běžném hraní klesl výkon na GTX 970 z 55fps na 54. A také nebyl naštěstí pozorován žádný výrazný rozdíl mezi kvalitou filtrace Nvidia a AMD. Doporučené nastavení je 16×, protože rozdíly ve výkonu jsou minimální.
Kliknutím na následující obrázky si zobrazíte jejich plné rozlišení:
AF OFF -pro zvětšení klikněte-
Ambient Occlusion
Efekt Ambient occlusion přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. V GTA je tento efekt celkem nevýrazný a všimnete si ho hlavně v interiérech budov. Důležité ale poznamenat, že tento efekt vyžaduje restart hry, ale hra na to sama neupozorní! Vliv na výkon v testované scéně byl minimální - 46 fps s nastavením na High a 48 fps s nastavením OFF. Tento detail tedy bude mít vetší vliv až na slabších grafikách, kdy povypínáte vyhlazování a jiné náročnější efekty.
Ambient Occlusion High (po najetí myší se zobrazí OFF)
Tessellation
Tesselace zvyšuje polygonovou síť a na takto upravený model mapuje výškovou mapu. Výsledkem je detailnější povrch objektu. V GTA V je tesselace použita jednak na postavy, a také na různé objekty. Nejlépe si efektu tesselace všimnete na palmách, jako na následující scéně. Vliv na výkon u GTX 970 je nízký. Výkon po vypnutí tesselace (Very High) stoupl jen z 59 fps na 61. Výraznější vliv bude mít asi jen na grafikách se slabší tesselaci – Radeonech HD5000 a 6000 generace. Moderní GCN generace si s tesselací poradí dobře a u Nvidie tesselace nevadí ani starým Fermi.
Tessellation Very High (po najetí myší se zobrazí OFF)