Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 10
Seznam kapitol
PC verze Grand Theft Auto V je tady. Po více než roce a půl od vydání původní verze pro generaci konzolí Xbox 360 a PlayStation 3 vyšla i nejlépe vypadající verze pro PC. Jaké jsou možnosti nastavení detailů, jak jednotlivé detaily ovlivní vzhled hry a jejich vliv na výkon? To vše se dozvíte v našem technickém rozboru.
Závěr
Grand Theft Auto V je hra která nás opravdu překvapila. PC hráči na svojí verzi museli čekat přes rok a půl, ale nakonec se dočkali jedné z nejlépe vypadajících her. Pokud nastavíte detaily přiměřeně vaší grafické kartě, dostanete doslova dechberoucí masakr. Nabízí se porovnání s nedávno vydanými Watch Dogs. Pokud pomineme fakt, že Watch Dogs neměly v základu ani aktivní AF (dá se vynutit přes ovladač VGA), tak grafika Grand Theft Auto V je více uvěřitelná s kvalitnějšími texturami a efekty. Jedině déšť vypadá ve Watch Dogs o trochu lépe.
Důležitejší je, že GTA netrpí na stejné problémy s plynulostí. Grand Theft Auto V i při maximálním nastavení detailů na hranici odhadované paměti běží naprosto plynule bez jakýchkoliv záseků.
Chyby v grafice se u této hry hledají opravdu špatně. Když si uvědomíte, jak velký svět je vám k dispozici bez jediného načítání, jakou máte dohlednost... snadno pak odpustíte, že nějaký model nebo textura není úplně top. Jediné, kde autoři udělali krok zpět proti předchozímu dílu, je fyzikální model. Kolize aut a jejich postupné ničení nepůsobí tak pěkně, jako v GTA 4. Mírného zjednodušení se dočkalo osvětlení v noci, asi za nejvetší chybu lze považovat to, že vaše postava nevrhá stín před světlomety ostatních aut (GTA 4 tento efekt umělo). A také ta mizerná chromatická aberace by mohla jít vypnout! To je jediný detail který ve hře zůstane i na minimální nastavení.
Díky parádní optimalizaci je možné si hru užít i na velmi slabých grafikách. Počítejte s tím, že to bude chtít vyšší snímkovou frekvenci (při hodnotách kolem 30 fps je hra kvůli input lagu hůře hratelná). Rezerva pro snižování detailů je vysoká, ale to samé platí i opačným směrem. Na plné detaily má i taková GTX 970 co dělat, aby hru rozjela plynule na běžné full HD rozlišení. Hru si opravdu zahraje každý, kdo má alespoň takový počítač, na kterém běží i většina běžných her. I na slabé GTX 750 se 2 GB pamětí lze hru rozchodit plynule na střední detaily. A naopak, pokud chcete stabilních 60 fps na plné detaily se vším na maximum si připravte Titan X.
Na závěr přidáme ještě galerii snímků ve 4K (přes DSR a ano, jde o nastavení, které je na GTX 970 nehratelné).