Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha

Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha | Kapitola 12

Aleš Ulm

Aleš Ulm

17. 12. 2010 03:00 9

Seznam kapitol

1. Louč sem, louč tam 2. Vlastní tvorba prefabu 3. Co s prefabem 4. Dost hrobového ticha 5. Není zvuk jako zvuk 6. Umístění do scény
7. Tohle hraje když… 8. Nějaký ten nábytek 9. Skriptařův koutek 10. Cíl zaměřen 11. Cíl zaměřen … dokončení 12. Frontend

Minule jsme se podívali ven z první místnosti a naučili se různé fígle s kamerou při skriptování. V dnešním díle se naučíme, jak si usnadnit vytváření hráčova příbytku a jeho okolí pomocí prefabů. Také ozvučíme ten doteď víceméně němý svět nějakými těmi efekty a trochu si odpočineme při dalším skriptování.

Reklama

Protože už se nám to skriptování začíná pěkně rozjíždět, bylo by trochu ostudné, kdybychom kvůli změnám ve skriptu museli stále pouštět editor. Proto si ukážeme nástroj, který se jmenuje Unreal Frontend. Odkaz na něj naleznete mezi ostatními, které se vytvořily pro UDK v sekci Programy nebo přímo v UDK v adresáři Binaries.

Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha
i Zdroj: PCTuning.cz

Z Frontendu můžete mimo jiné kompilovat skripty, pouštět hru (a nastavovat její rozlišení) i editor a vytvářet instalační balíček. Nás teď budou zajímat hlavně dvě tlačítka – Launch a Make.

Při zmáčknutí Make se zkompilují skripty a v pravém okně uvidíte výsledek operace (tenhle výstup je identický s tím, co jsme viděli při kompilaci skriptu při pouštění editoru). Pokud operace proběhne úspěšně, můžete hru spustit pomocí tlačítka Launch – nejprve ale musíte v oblasti Map to Play zadat vaši scénu. Pokud nastane nějaká chyba, uvidíte ve výpisu, kde nastala a můžete ji pak pořešit. Je důležité pamatovat na to, že při kompilaci upraveného skriptu nesmí běžet editor – pokud vám v konzoli vyběhne něco o nemožnosti smazat některé ze souborů nebo o problémech s nahráním nějaké package, zkontroluje zda editor neběží.

Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha
i Zdroj: PCTuning.cz

A v souvislosti se spouštěním hry mimo editor si musíme ukázat ještě jednu věc. Doteď jsme spouštěli hru v editoru pomocí kontextové volby Play from here, která umístí hráče na zadané místo. Možná vás teď napadne, odkud ale bude hráč začínat, když spustíme hru z Frontendu. Odpovědí je ikona joysticku, která se potuluje někde ve vaší scéně – ta označuje hráčovu startovní pozici. Pokud byste chtěli i v editoru začít hrát z této pozice, spuste v něm hru přes tlačítko zobrazující právě joystick. Pokud při zmáčknutí tlačítka podržíte CTRL, bude hrát ve spectator módu – tedy úrovní prolétávat jako pozorovatel. Pokud by ikona ve vaší úrovni chyběla, přidáte jí snadno pomocí kontextové nabídky Add Actor -> Add PlayerStart. Startování z určité pevně danné pozice užijete zejméne v momentě, pokud si třeba podle předchozích instrukcí připravíte nějakou pevně umístěnou kameru.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama