HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR
Článek HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR

HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR

Z. Obermaier

Z. Obermaier

6. 10. 2020 03:00 28

Seznam kapitol

1. HTC Vive Cosmos Elite 2. HTC Vive Cosmos Elite - Představení 3. Srovnání s Vive, Vive Pro, Cosmos a Index 4. Instalace HTC Vive Cosmos Elite
5. Kvalita obrazu a dojmy z hraní 6. Co si zahrát v roce 2020 7. Závěr

Původní verze HTC Vive Cosmos se moc nepovedla, velkou nevýhodou je horší tracking. Tento problém řeší vylepšená verze Elite, která je takovým mixem původního Vive a Cosmos. Kombinace starých a nových prvků sice řeší staré potíže, ale jiné přidělává. Jde celkově o posun k lepšímu a je vůbec co hrát?

Reklama
Reklama

Kvalita obrazu a dojmy z hraní

HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR

Sada HTC Vive Cosmos má papírově nejvyšší rozlišení HMD ze všech mainstream VR setů. Proti originálnímu Vive je rozdíl značný, ale i proti verzi Vive Pro je zde vidět mírný rozdíl. Ta hlavní změna vychází z jiného typu LCD panelů. Původní Pentile matice AMOLED byla nahrazena plným RGB LCD panelem. U displejů s Pentile maticí se hovoří o „screen door efektu“, který je daný tím, že mezera mezi pixely je větší než u plného RGB displeje. Zvláště u HMD, kde se díváme na displeje zblízka, je to vidět. Je vidět mřížka v displeji, která připomíná pohled skrze mřížku ve dveřích nebo okně proti komárům. RGB displej u Vive Cosmos tento efekt zlepšuje díky menším mezerám mezi pixely. V reálu to znát moc není, ale snímek ukáže pravdu:

HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR

HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR

Z fotografií je vidět, že nejostřejší obraz má Vive Pro následovaný Indexem. Okraje jsou ale takové nereálně ostré. Cosmos Elite má obraz takový reálnější a to znamená méně ostrý. Velký problém je ale realitu zachytit, je to poprvé co mám s HMD tento problém.

U všech čoček ve všech testovaných HMD je místo kam se díváte a kde je obraz ostrý dostatečně široké a ideální posazení na obličeji lze rychle najít. U Cosmos Elite je toto místo extrémně úzké, což nechápu jelikož Cosmos tohle neměl. Obraz je ostrý jen a pouze v jednom bodě, jak se vychýlíte o pár mm už je neostrý. Také pohled nahoru a dolů ihned zaregistrujete jako rozostřený. To mi hodně vadilo a všimli si toho i další recenzenti, možná dokonce všichni na jejichž recenze jsem se díval. Nastavení vzdálenosti čoček nemělo na zlepšení žádný vliv.

HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR

Když si je dobře vyladíte, sedí sedí HMD na hlavě velice dobře, odklápění je šikovná vychytávka. Hmotnost je dobrá, krk vás nebude bolet ani po dlouhém hraní. Zamrzí sluchátka, která jsou vymyšlená špatně. Nedoléhají na uši zcela. Dá se to ale akceptovat. Po už kratším hraní jsou brýle celkem teplé ale ventilátor už slyšet není, což u Cosmosu bylo. Nejvíc mi vadí úzký zorný úhel a občas horší tracking u složitějších her jako je HL: Alyx. Obraz je celkově velice slušný. Co ovšem zamrzí je zcela chybějící video pass through, což je velmi mrzuté. Vyřazením kamer na HMD jsme o tuto funkci přišli.

Ovladače Vive každý zná, ty není nutné hodnotit. Proti původním u Cosmosu jsou nabíjecí ale méně ergonomické. Jak už jsem řekl několikrát, nejlepší řešení je si koupit Index ovladače a používat je spolu s Vive Cosmos Elite.

HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning