Kradu, kradeš, krademe: Proč je ve finále jedno, kdo co od koho opsal
i Zdroj: PCTuning.cz
Internet Článek Kradu, kradeš, krademe: Proč je ve finále jedno, kdo co od koho opsal

Kradu, kradeš, krademe: Proč je ve finále jedno, kdo co od koho opsal | Kapitola 7

Michal Rybka

Michal Rybka

11. 9. 2021 18:07 9

Seznam kapitol

1. O stoletém kotěti 2. Vynálezci a průmyslníci 3. Pro dobro korporátů 4. Jeden od druhého
5. Prokletí kreativity 6. Z teorie do praxe 7. Podstatný je výsledek

Asi nejblatantnějším pokusem o zneužití autorských práv byla žaloba křesťanského rapera Flame na Katy Perry o to, že údajně narušila jeho práva na motiv písně Joyful Noise a žádal mnohamilionovou kompenzaci. To, naštěstí, odvolací soud nakonec zamítl.

Reklama

Teď si představte, jak by to vypadalo, kdyby se místo spolupráce začali hádat – kdo co vymyslel, co je důležitější, kdo dostane peníze, případně by se začali blokovat u soudů. To bychom, přátelé, možná neměli systém řízení palby ani u Jutska, ale ani za Druhé světové! Pointa je v tom, nápad sám o sobě nemá velkou cenu, teprve dotažený nápad ho má. A u toho je nutné spolupracovat, stavět jedno dílo na druhé, kombinovat myšlenky a rozvíjet práci toho druhého.

Ne, není pravda, že mozek nemůže mít originální myšlenky – může. Je ale mnohem efektivnější, když vyjde z myšlenek jiného a něco přidá a doplní. To, co vznikne, není pouhý derivát předchozího – je to nové. To platí v technice i v umění: Werichova „Lakomá Barka“ není pouhý přepsaný příběh z Tisíce a jedné – ne. Je přeměněný, je přetavený, je to něco jiného. A vám, ve finále, když sledujete animované Fimfárum, může být jedno, že Werichův příběh není původní a koneckonců i animovaná verze se poněkud liší: Nezajímá vás to.

Pro koncové uživatele je důležitý výsledek, jenom výsledek. A jestli výsledek vznikl opisováním, kradením nápadů anebo pustým fantazírováním – to je ve finále jedno. Nakonec je to úplně jedno!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama