Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky | Kapitola 5
Seznam kapitol
Pokud se počítáte mezi fandy her a zároveň se zajímáte o technologicky vyspělé tituly, jistě jste už slyšeli o ruském Metru 2033. A pokud ne, měli byste to ihned změnit. Metro 2033 je totiž novou počítačovou hrou, při jejímž testování jsem si několikrát vzpomněl na Crysis. Je libo dech beroucí grafiku, která je vykoupena extrémními nároky?
Jako třešničku na dort jsem vyzkoušel i DirectX 11 režim se všemi jeho efekty. Jak se dalo čekat, obstál pouze ATI Radeon HD 5870. U něj je zajímavé, že i při zapnuté teselaci a DoF podal téměř identické fps jako v DirectX 10 režimu bez těchto efektů.
Vyzkoušel jsem také režim včetně vyhlazování hran. V něm se výkon slabších HD 5670 a HD 5770 propadl do pekel a smysluplně hra jela jen na Radeonu HD 5870. Nicméně i na něm se fps pohybovalo pod hranicí 30 fps a hra se znatelně trhala. Zkrátka nejvyšší detaily a vyhlazování hran, to je výzva pro karty budoucnosti. Podobně jako tomu bylo kdysi u Crysis, který koneckonců ani dnes neběží na libovolné sestavě.