Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky | Kapitola 12

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

24. 3. 2010 02:00 67

Seznam kapitol

1. Grafika jakoby ze S.T.A.L.K.E.R.O.V.A. oka vypadla 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet na střední detaily (DirectX 9) 4. Výsledky grafických karet na nejvyšší detaily (DirectX 10) 5. Výsledky grafických karet v režimu DirectX 11 6. Vliv procesoru na hru 7. Přínos DirectX 11 efektů
8. Rozdíl v DirectX 9, 10 a 11 renderování 9. Vliv nastavení na hru — scéna 1 10. Vliv nastavení na hru — scéna 2 11. Vliv nastavení na hru — scéna 3 12. Závěr 13. Galerie ingame screenshotů

Pokud se počítáte mezi fandy her a zároveň se zajímáte o technologicky vyspělé tituly, jistě jste už slyšeli o ruském Metru 2033. A pokud ne, měli byste to ihned změnit. Metro 2033 je totiž novou počítačovou hrou, při jejímž testování jsem si několikrát vzpomněl na Crysis. Je libo dech beroucí grafiku, která je vykoupena extrémními nároky?

Reklama
Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 od ukrajinského studia 4A Games je značně kontroverzním titulem a to hned z několika důvodů. Pokusím se to vzít postupně. Hra samotná vás uzemní svojí vizuální stránkou. Práce se světlem, kouřové efekty, skvěle zpracované obličeje, místy až neuvěřitelná realističnost... grafika hry je jednoduše skvělá a podobně jako kdysi u Crysis a před časem i u GTA 4 se nemohu dočkat až bude na trhu dost silný hardware, abych si tuhle nádheru mohl užít na ty nejvyšší detaily. Schválně se podívejte na mnou vytípané screeny v další kapitole. No nevypadá ta hra fantasticky?

A právě v HW nárocích je první kámen úrazu. Abyste hru rozjeli na ty nejvyšší detaily, je nutné mít ten nejvýkonnější hardware současnost a pravděpodobně vám ve vyšších rozlišeních ani to nebude stačit. Osobně si třeba příliš nedovedu představit, jaký počítač budete potřebovat, abyste si Metro 2033 mohli zahrát v 3D Vision, které prý hra plně podporuje. Na druhou stranu je třeba se vývojářů zastat v tom, že ačkoliv je ve hře de facto jediné nastavení grafiky, funguje bezproblémově a snížením z Very High na Low je možné si framerate třeba ztrojnásobit a rozdíly ve vizuální stránce hry přitom nejsou až tak dramatické, jak by se mohlo zdát. Rozhodně tedy neplatí tvrzení, že bez nejvýkonnější karty současnosti si Metro 2033 nezahrajete, případně že bude vypadat jako 10 let stará hra.

Stejně tak Metro 2033 dokazuje neplatnost tvrzení, že hra s GPU PhysX technologií musí být automaticky "NVIDIA GeForce only". Samotná fyzika je do hry implementována vynikajícím a nenásilným způsobem, z efektů kouře budu na větvi nejspíš ještě dlouho, tohle je vážně obrovský krok kupředu. A CPU verze enginu byla zase vylepšena natolik, že pokud máte slušný procesor, není problém si hru zahrát ani na kartách ATI Radeon. Pro majitele GeForce je to jasná výhoda, lidé s Radeony zase nejsou úplně odepsáni. Skvělý přístup, velká pochvala.

Naopak DirectX 10 a zejména DirectX 11 efekty považuji jako obvykle za blamáž. Jinak si nedovedu vysvětlit, že jsem nebyl schopen na velkém množství srovnávacích screenů najít žádné rozdíly. Ono možná vážně něco bude na tvrzení některých vývojářů, že DirectX 10 a 11 není zase tak moc potřeba a dobré hry se dají dělat i pod DirectX 9 rozhraním. Ale možná se situace změní za pár let s příchodem nové herní konzole od Microsoftu, těžko říct. Nicméně osobně začínám být k DirectX 11 čím dál více skeptický, jeho přínos v praxi je už u několikáté hry v řadě velmi malý, ačkoliv na papíře vypadá toto rozhraní báječně.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama