Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

24. 3. 2010 02:00 67

Seznam kapitol

1. Grafika jakoby ze S.T.A.L.K.E.R.O.V.A. oka vypadla 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet na střední detaily (DirectX 9) 4. Výsledky grafických karet na nejvyšší detaily (DirectX 10) 5. Výsledky grafických karet v režimu DirectX 11 6. Vliv procesoru na hru 7. Přínos DirectX 11 efektů
8. Rozdíl v DirectX 9, 10 a 11 renderování 9. Vliv nastavení na hru — scéna 1 10. Vliv nastavení na hru — scéna 2 11. Vliv nastavení na hru — scéna 3 12. Závěr 13. Galerie ingame screenshotů

Pokud se počítáte mezi fandy her a zároveň se zajímáte o technologicky vyspělé tituly, jistě jste už slyšeli o ruském Metru 2033. A pokud ne, měli byste to ihned změnit. Metro 2033 je totiž novou počítačovou hrou, při jejímž testování jsem si několikrát vzpomněl na Crysis. Je libo dech beroucí grafiku, která je vykoupena extrémními nároky?

Reklama
 nastavení NORMAL
i Zdroj: PCTuning.cz
nastavení NORMAL


nastavení LOW

 nastavení VERY HIGH
i Zdroj: PCTuning.cz
nastavení VERY HIGH


nastavení HIGH

Pokud jste od her, které jsou konverzemi z konzole zvyklí, že vás vývojáři nenechají měnit mnoho nastavení, v Metru 2033 budete odříznuti úplně. Detaily na měnění by tu sice byly, vývojáři vás však do nich nenechají vůbec sahat a jediné co můžete dělat je měnit režimy Low, Normal, High a Very High. Vliv nastavení na výkon jsem proto pojal trochu netradičně a udělal jsem ve třech scénách srovnávací screeny se všemu úrovněmi nastavení v režimech DirectX 9, 10 i 11. A protože je Metro 2033 opravdu velmi náročné, vyzkoušel jsem to s ATI Radeonem HD 5870 v rozlišení 1920 × 1200 px bez vyhlazování hran.

DirectX 9 režim

 DirectX 9 režim, střední detaily (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 9 režim, střední detaily (pro zvětšení klikněte)


DirectX 9 režim, nízké detaily (pro zvětšení klikněte)

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
i Zdroj: PCTuning.cz


DirectX 9 režim, vysoké detaily (pro zvětšení klikněte)

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

DirectX 9 režim, nejvyšší detaily (pro zvětšení klikněte)

DirectX 10 režim

 DirectX 10 režim, střední detaily (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 10 režim, střední detaily (pro zvětšení klikněte)


DirectX 10 režim, nízké detaily (pro zvětšení klikněte)

 DirectX 10 režim, nejvyšší detaily (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 10 režim, nejvyšší detaily (pro zvětšení klikněte)


DirectX 10 režim, vysoké detaily (pro zvětšení klikněte)

DirectX 11 režim

 DirectX 11 režim, střední detaily (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 11 režim, střední detaily (pro zvětšení klikněte)


DirectX 11 režim, nízké detaily (pro zvětšení klikněte)

 DirectX 11 režim, nejvyšší detaily (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 11 režim, nejvyšší detaily (pro zvětšení klikněte)


DirectX 11 režim, vysoké detaily (pro zvětšení klikněte)

U první čtveřice screenů nejsou v nastavení grafiky Low a Normal téměř žádné rozdíly. Ty se objevují až u nastavení High, které znatelně vylepšuje kvalitu efektů slunce a Very High k tomu přidává velmi efektní sluneční paprsky, které jsou však také pekelně náročné na výkon počítače. Rozdíl v režimech DirectX 9, 10 a 11 je bohužel nulový stejně jako v počtu fps. Ve všech třech režimech se fps i Low/Normal/High a Very High pohybovaly okolo 70/63/40/14.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama