Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky | Kapitola 8
Seznam kapitol
Pokud se počítáte mezi fandy her a zároveň se zajímáte o technologicky vyspělé tituly, jistě jste už slyšeli o ruském Metru 2033. A pokud ne, měli byste to ihned změnit. Metro 2033 je totiž novou počítačovou hrou, při jejímž testování jsem si několikrát vzpomněl na Crysis. Je libo dech beroucí grafiku, která je vykoupena extrémními nároky?
Scéna 1
Nejvyšší detaily, DirectX 9 renderování (pro zvětšení klikněte)
Nejvyšší detaily, DirectX 11 renderování (pro zvětšení klikněte)
Další otázkou, která mne napadla, bylo srovnání DirectX 9, 10 a 11 režimu hry a jejich fps. Jsou ve hře vůbec nějaké DirectX 10 efekty a má hráč v praxi šanci všimnou si rozdílu? A jaký je dopad na výkon. V režimu DirectX 11 jsem zapnul také příslušné efekty navíc (DoF a teselaci), třeba bude na následujících screenech rozdíl vidět lépe.
U první trojice screenů není mezi režimem DirectX 9 a 11 žádný rozdíl. Ten je vidět jen u režimu DirectX 10 a to v tom, že je zde více patrné přesvícení anomálie uprostřed snímku. Osobně se mi režim 9/11 líbil více. Rozdíl ve výkonu byl při maximálních detailech na ATI Radeonu HD 5870 nulový, ve všech třech případech jsem naměřil 55-56 fps.
Scéna 2
Nejvyšší detaily, DirectX 9 renderování (pro zvětšení klikněte)
Nejvyšší detaily, DirectX 11 renderování (pro zvětšení klikněte)
U druhé trojice screenů jsem si nevšiml téměř žádných rozdílů. Teoreticky by na vašem kolegovi v DirectX 11 režimu měl být vidět rozdíl v teselaci, ovšem prakticky jsem jej nezaznamenal. Fps bylo ve všech režimech přesně 42 snímků za sekundu.
Scéna 3
Nejvyšší detaily, DirectX 9 renderování (pro zvětšení klikněte)
Nejvyšší detaily, DirectX 11 renderování (pro zvětšení klikněte)
U poslední trojice snímků opět naprosto minimální rozdíly, pouze v DirectX 10 a 11 se mi zdá o něco intenzivnější HDR efekt vzadu na železné ploše. Framerate opět identický: 51 fps.