Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

24. 3. 2010 02:00 67

Seznam kapitol

1. Grafika jakoby ze S.T.A.L.K.E.R.O.V.A. oka vypadla 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet na střední detaily (DirectX 9) 4. Výsledky grafických karet na nejvyšší detaily (DirectX 10) 5. Výsledky grafických karet v režimu DirectX 11 6. Vliv procesoru na hru 7. Přínos DirectX 11 efektů
8. Rozdíl v DirectX 9, 10 a 11 renderování 9. Vliv nastavení na hru — scéna 1 10. Vliv nastavení na hru — scéna 2 11. Vliv nastavení na hru — scéna 3 12. Závěr 13. Galerie ingame screenshotů

Pokud se počítáte mezi fandy her a zároveň se zajímáte o technologicky vyspělé tituly, jistě jste už slyšeli o ruském Metru 2033. A pokud ne, měli byste to ihned změnit. Metro 2033 je totiž novou počítačovou hrou, při jejímž testování jsem si několikrát vzpomněl na Crysis. Je libo dech beroucí grafiku, která je vykoupena extrémními nároky?

Reklama

Scéna 1

 Nejvyšší detaily, DirectX 10 renderování (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší detaily, DirectX 10 renderování (pro zvětšení klikněte)


Nejvyšší detaily, DirectX 9 renderování (pro zvětšení klikněte)

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
i Zdroj: PCTuning.cz


Nejvyšší detaily, DirectX 11 renderování (pro zvětšení klikněte)

Další otázkou, která mne napadla, bylo srovnání DirectX 9, 10 a 11 režimu hry a jejich fps. Jsou ve hře vůbec nějaké DirectX 10 efekty a má hráč v praxi šanci všimnou si rozdílu? A jaký je dopad na výkon. V režimu DirectX 11 jsem zapnul také příslušné efekty navíc (DoF a teselaci), třeba bude na následujících screenech rozdíl vidět lépe.

U první trojice screenů není mezi režimem DirectX 9 a 11 žádný rozdíl. Ten je vidět jen u režimu DirectX 10 a to v tom, že je zde více patrné přesvícení anomálie uprostřed snímku. Osobně se mi režim 9/11 líbil více. Rozdíl ve výkonu byl při maximálních detailech na ATI Radeonu HD 5870 nulový, ve všech třech případech jsem naměřil 55-56 fps.

Scéna 2

 Nejvyšší detaily, DirectX 10 renderování (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší detaily, DirectX 10 renderování (pro zvětšení klikněte)


Nejvyšší detaily, DirectX 9 renderování (pro zvětšení klikněte)

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
i Zdroj: PCTuning.cz


Nejvyšší detaily, DirectX 11 renderování (pro zvětšení klikněte)

U druhé trojice screenů jsem si nevšiml téměř žádných rozdílů. Teoreticky by na vašem kolegovi v DirectX 11 režimu měl být vidět rozdíl v teselaci, ovšem prakticky jsem jej nezaznamenal. Fps bylo ve všech režimech přesně 42 snímků za sekundu.

Scéna 3

 Nejvyšší detaily, DirectX 10 renderování (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší detaily, DirectX 10 renderování (pro zvětšení klikněte)


Nejvyšší detaily, DirectX 9 renderování (pro zvětšení klikněte)

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
i Zdroj: PCTuning.cz


Nejvyšší detaily, DirectX 11 renderování (pro zvětšení klikněte)

U poslední trojice snímků opět naprosto minimální rozdíly, pouze v DirectX 10 a 11 se mi zdá o něco intenzivnější HDR efekt vzadu na železné ploše. Framerate opět identický: 51 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama