Metro: Last Light — kráska s extrémními nároky | Kapitola 10
Seznam kapitol
Když vyšla hra Metro 2033, ukázala perfektní vizuální zpracování. To však bylo vykoupeno extrémními hardwarovými nároky. Nyní je tu nástupce Metro: Last Light a situace se opakuje — hra vypadá skvěle, se „vším na maximum“ si ji však nezahraje téměř nikdo. Po snížení detailů však grafika naštěstí utrpí jen minimálně, zatímco výkon jde výrazně nahoru.
Nastavení
vlevo maximální, vpravo minimální nastavení detailů
Scéna 1
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavení detailů jsou na scéně patrné v chybějících odlescích, kvalitě stínů a chybějícím efektu ambientní okluze, nižším rozlišení textur, chybějící teselaci, efektu přesvětlení a další. Rozdíl ve výkonu byl obrovský, po snížení všech efektů vzrostl z 21 na 117 fps.
Scéna 2
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Po snížení všech detailů působí scéna kvůli chybějícím efektu globální iluminace výrazně tmavěji. Dále chybí teselace na zdech a odlesky. Výkonnostní rozdíl je opět obrovský — 19 vs. 115 fps.
Scéna 3
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Na třetí scéně opět chybí odlesky, kvalita země je výrazně nižší, snížilo se rozlišení textur a na dřevěných prknech je patrná chybějící teselace Framerate vzrostl z 21 na 108 fps.
Scéna 4
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Scéna 5
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Scéna 6
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Na dalších scéně se už rozdíly opakují a jejich výčty by byly zbytečné. Nárůsty výkonu byly z 22 na 93 fps (scéna 4), z 23 na 114 fps (scéna 5) a z 20 na 90 fps (scéna 6).