Metro: Last Light — kráska s extrémními nároky | Kapitola 2
Seznam kapitol
Když vyšla hra Metro 2033, ukázala perfektní vizuální zpracování. To však bylo vykoupeno extrémními hardwarovými nároky. Nyní je tu nástupce Metro: Last Light a situace se opakuje — hra vypadá skvěle, se „vším na maximum“ si ji však nezahraje téměř nikdo. Po snížení detailů však grafika naštěstí utrpí jen minimálně, zatímco výkon jde výrazně nahoru.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Dual Core 2,2 GHz, například Intel Core 2 Duo
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTS 250/AMD Radeon HD 4000
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Doporučená sestava
— Procesor: Quad Core 2,6 GHz, například Intel Core i5
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 580/660 Ti/AMD Radeon HD 7870
— OS: Windows Vista/7/8
Optimální sestava
— Procesor: Multi Core 3,4 GHz, například Intel Core i7
— Operační paměť: 8 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 690/Titan
— OS: Windows Vista/7/8
Hardwarové nároky Metra: Last Light jsou silně závislé od toho, na jakém nastavení detailů hru budete chtít hrát. Pakliže vám jde jen o to novinku rozběhat a dech beroucí grafika nepatří mezi vaše priority, není hra nijak přehnaně náročná. Váš počítač by měl být pro hraní při nejnižším nastavení detailů osazen alespoň starším dvoujádrovým procesorem, 2 GB operační paměti a starší grafickou kartou střední třídy. Podmínkou není ani operační systém s podporou DirectX 10 a vyšší, stačit by měly i postarší Windows XP.
Pokud budete chtít hrát na vyšším nastavení detailů, jdou nároky výrazně nahoru. Doporučená sestava by měla obsahovat moderní čtyřjádrový procesor, 4 GB operační paměti a grafickou kartu kategorie starší highend či současná střední třída. Pro hraní při nejvyšším nastavení detailů je pak potřeba highend současný neboli procesory řady Intel Core i7 (či přetaktované Core i5), 8 GB paměti a především nejvýkonnější grafické karty současnosti. Metro: Last Light při nejvyšším nastavení detailů bez problémů vytíží i extrémní grafickou kartu nVidia GeForce GTX Titan.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 320.14, pro AMD Radeony pak Catalyst 13.5 Beta.
Metodika testování
Metro: Last Light má vestavěný benchmark pro měření výkonu, jehož výsledky dle mých zkušeností se hrou v zásadě odpovídají výkonu ve hře v náročnějších situacích. Pro měření výkonu jsem jej proto použil. Test umí automaticky vyhodnotit i framerate.
Nastavení hry
vlevo vysoké nastavení bez vyhlazování, vpravo střední nastavení bez vyhlazování
vlevo nejvyšší nastavení vč. vyhlazování, vpravo nejvyšší nastavení bez vyhlazování
Vzhledem k extrémním nárokům hry při nejvyšším nastavení jsem výkon v Metru testoval v několika různých režimech. Nejméně náročným režimem bylo střední nastavení detailů v režimu DirectX 10 při vypnutém vyhlazování hran. Druhým testovaným nastavením byla vysoká úroveň detailů v DirectX 11 při vypnutém vyhlazování. Třetím režimem bylo velmi vysoké nastavení detailů v DirectX 11 při vypnutém vyhlazování hran a nejnáročnějším režimem bylo velmi vysoké nastavení detailů v DirectX 11 při zapnutém vyhlazování.