Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG

Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG | Kapitola 6

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

26. 3. 2015 03:00 10

Seznam kapitol

1. Pillars of Eternity pro všechny 2. Tvorba postavy: snadno i pro méně zručné hráče 3. Karma vám vrátí, co jste do ní vložili 4. Vzduchem sviští firebally i kulky
5. Odpovědi se vrací jako bumerangy 6. Protivníci nejsou tupí 7. Nájemní hrdinové, pevnosti a další radosti 8. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Na herní scéně v poslední době frčí tzv. klasická RPG. Jejich tvůrci spoléhají na věrnou skupinu pamětníků, kteří na vlastní kůži prožívali pecky typu Baldur's Gate, Icewind Dale nebo Fallout. Většina z nich bohužel lpí na archaických herních postupech, a tak neosloví širší publikum. Pillars of Eternity se to ovšem dost možná podaří.

Reklama

Souboje probíhají v reálném čase. To znamená, že v nich teoreticky můžete klikat, jako třeba v Diablu II, jenom s tím rozdílem, že disponujete větším množstvím schopností a dovedností, navíc u až šestičlenné skupiny. Pamětníci jistě dobře vědí, že v tomto soubojové systému tak hraje prim tlačítko „Pause“ a Pillars of Eternity z tohoto způsobu ovládání v základu nevybočuje. Dodává jen několik podstatných novinek, díky nimž se se souboji sžije prakticky kdokoliv.

Jedná se konkrétně o možnost nastavení automatického zapauzování soubojů při určitých událostech, jako je udělení zranění nebo uštědření zranění, v čemž můžete být tak důslední, že se hra začne podobat tahovým strategiím. Opravdu. Pokud využijete automatického tlačítka, které vám aktivuje pauzování soubojů u všech nabízených možností, budete si při potyčce připadat, jako byste snímek po snímku přetáčeli film. A to je opravdu praktické. Nic vám tak neuteče a hra vám nabídne možnost, abyste si s plánováním útoků vyhráli a využili tak i nejmenších nuancí jednotlivých postav, respektive jejich dovedností a zaměření. Tuto možnost využijete, buďte si jistí, bez ní totiž ve hře nezvítězíte a to ani při hře na nejjednodušší obtížnosti. Nepřátelé totiž nejsou hloupí, a i když na nejjednodušší obtížnost budou slabší, stejně vám dokáží zatopit.

Vedle síly nepřátel se jednotlivé obtížnosti liší jak v možnosti ukládání (na nejjednodušší můžete ukládat pořád, na nejobtížnější jen jednou jedinkrát a to výhradně kvůli tomu, abyste hru ukončili a na příslušném místě ji znovu spustili – smrt v soubojích znamená konec), tak i v počtu kempovacích pomůcek. Těch můžete mít až 6 a slouží k tomu, aby si hrdinové odpočinuli, načerpali síly (tudíž zdraví) a zbavili se dlouhotrvajících efektů, jako třeba účinku krvácení, intoxikace jedy atd. Kempovací vybavení najdete poházené po světě, nebo si ho můžete koupit. Dobrý nápad.

Co se týče samotných nepřátel, ty jsou velmi pestří. Vedle klasické fantasy havěti jako jsou přerostlí pavouci, ještěři, nebo lidští nepřátelé, narazíte také na duchy. Každý nepřítel je přitom specifický a platí na něj jiné strategie, zbraně i kouzla. Často se dokonce setkáte s tím, že některé zbraně či kouzla na některé z nich vůbec neplatí.

Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG
i Zdroj: PCTuning.cz

V rámci soubojů se vám nestane, že byste narazili na osvědčené postupy a vůbec takové ty vzorce, které vás během deseti hodin hraní uvrhnou do letargie a zvyku používat stále stejné taktiky, například: „nejdřív na ně kouzelníkem sešlu destruktivní kouzlo, potom je zpomalím nebo paralizuju a vrhnu se na ně s válečníkem, který je dodělá“. Toto tu zkrátka ani trochu nefunguje. Každý souboj je jiný. MUSÍTE PŘI NĚM MYSLET. To znamená jediné. Pokud vás přemýšlení bolí, po Pillars of Eternity určitě nepošilhávejte.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama