Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG

Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

26. 3. 2015 03:00 10

Seznam kapitol

1. Pillars of Eternity pro všechny 2. Tvorba postavy: snadno i pro méně zručné hráče 3. Karma vám vrátí, co jste do ní vložili 4. Vzduchem sviští firebally i kulky
5. Odpovědi se vrací jako bumerangy 6. Protivníci nejsou tupí 7. Nájemní hrdinové, pevnosti a další radosti 8. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Na herní scéně v poslední době frčí tzv. klasická RPG. Jejich tvůrci spoléhají na věrnou skupinu pamětníků, kteří na vlastní kůži prožívali pecky typu Baldur's Gate, Icewind Dale nebo Fallout. Většina z nich bohužel lpí na archaických herních postupech, a tak neosloví širší publikum. Pillars of Eternity se to ovšem dost možná podaří.

Reklama

Příběh hry Pillars of Eternity bych nerada rozmazávala, protože je dle mého názoru vůbec tím nejlepším, co RPG hry v současnosti nabízí. V tomto směru tak prozradím pouze to, že vedle plně nadabovaných a lehce rozanimovaných střípků se ve hře dočkáte hromady větvených rozhovorů, které skrývají spoustu zajímavostí a dále také popsané předělové situace spojující jak kapitoly, tak i jednotlivé události. Kdybych to neviděla na vlastní oči, asi to odsoudím, nicméně popiskem nahrazené filmečky alespoň v podání Pillars of Eternity fungují, a to takovým způsobem, že ani na moment nepojmete podezření, že tímto způsobem autoři šetřili.

Mimochodem, v rámci rozhovorů dostanete na výběr vždy více možných odpovědí, tyto odpovědi však (kromě několika výjimek a upřesňujících odpovědí, které vám budou v průběhu hry vpáleny zpět některou z AI ovládaných postav) vedou ke stejnému cíli. To se v dnešní době sice moc nenosí, na druhou stranu musíme vzít v potaz propracovaný systém reputace, který silně míchá kartami a zařizuje tak alespoň částečnou proměnlivost hry.

Příběh hry jsem ale nakousla z docela jiného důvodu. Jeho hlavním pilířem jsou duše, v nichž hlavní hrdina umí číst. A tyto duše se promítají i do samotné hratelnosti. Nejde přitom pouze o to, že hlavní postava umí prakticky u kterékoliv důležité postavy přečíst její nejsilnější zážitek, díky čemuž pak může vyluštit i některé záhady či logické zádrhely.

Umění číst duše je napojené i na další herní mechaniky včetně získávání nových talentů a výuky nových kouzel a šifer (podobné kouzlům, ale probíhají automaticky podle toho, jak si je předem nastavíte z nejrůznějších částí). Ke čtení duší a rozmlouvání s duchy, které je mimochodem i tak velmi zábavné, jste teda motivováni i ryze praktickou záležitostí. Vaše postavy touto činností mohou získat nové dovednosti, což následně můžete využít třeba i v boji.

Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama