Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7
Seznam kapitol
Project CARS je výborný závodní simulátor, který byl z větší části financovaný komunitou, a tak jeho vývoj hlavně zpočátku nebyl jednoduchý. Pokud jste hru sledovali, jistě vás i zaujala detailní a špičková grafika. Jak vypadá výsledek, jak plynule to běží a jaké jsou možnosti nastavení grafiky? To vše se dozvíte v našem rozboru.
Vliv nastavení Visual FX
Nastavení Visual FX jsou přídavné efekty, které by neměly mít moc velký vliv na výkon. Zajímavější ale na nich je, že jsou dostupné i na konzolové verzi, takže pokud hrajete Project CARS například na PlayStationu 4, je tato část rozboru i pro vás. Vliv na obraz mají ale vetšinou minimální.
Tato nastavení již nebudou benchmarkována v náročné scéně, ale fps bude odečítáno (pokud bude nějaký měřitelný rozdíl) ve stejné scéně, z jaké pochází i screenshot.
Post-Processing Filters
Post-Processing filtry používá dnes asi každá hra. V této hře se pod touto položkou ukrývá úprava barevnosti scény tak, aby co nejblíže odpovídaly realitě. Jejich nastavení se v Project CARS hodně povedlo a úpravy jsou opravdu jen decentní. Výkon se změnil snad jen v rámci chyby měření z 83 fps na 82 fps. Co udělalá filtr v běžné scéně můžete vidět zde:
Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Lens Flare
Přidává do obrazu nežádoucí odrazy silných světel od čočky objektivu. Efekt je dobrovolný, výkon také neovlivní, takže je jen na vás, zda chcete vidět při pohledu do slunce takovéto obrazce:
Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Sun Flare – Exterior / Interior
Efekt by měl přidávat zesílení odrazů slunce. Ale vliv na obraz tohoto FX efektu je minimální. Na výkonu také nic nepoznáte.
Bloom
V Project CARS tento efekt dělá přesně to, co v reálu. Přesvícené plochy se přepalují do okolí. Využit je pouze minimálně a nemusíte se bát, že jeho aktivací si ze hry uděláte Oblivion. Na ukázkovém obrázku je mírně vidět na přesvícené krajnici a odlescích slunce na BMW. Vliv na výkon je také neměřitelný.
Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Heat Haze
Přidává efekt zvlnění vzduchu od horkého povrchu. Lze jej krásně pozorovat ve dne za slunečna na trati Dubaii Autodrome. Na screenshot jej nemá smysl zachytávat, efekt je jen velmi slabě viditelný, stejně jako v reálu. Efekt neodstraňuje zvlnění vzduchu od výfukových plynů, ty v obraze zůstanou i po deaktivaci tohoto efektu.
Global Specular Irradiance
Další téměř neviditelný efekt bez vlivu na výkon. Má zlepšovat odstín odlesků, ale zde je rozdíl mezi ON / OFF opravdu minimální.
Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)