PCTuning Článek

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Adam Vágner
Adam Vágner
28. 6. 2019 03:00 50 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Ray tracing jako nikdy dříve 2. Quake II a (testované) mody 3. Je to dostatečně jasné? 4. Srovnání modů – použité nastavení 5. Srovnání modů ve dvou scénách 6. Dejte si pauzu (pro maximální kvalitu ray tracingu)
7. Úhel pohledu 8. Co a jak se renderuje 9. Jak to zprovoznit, konzole a cheaty 10. Sky Type 11. Nastavení grafiky

Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.

Reklama
Reklama

Asi vám neuteklo, že Nvidia před pár dny vydala vlastní „oficiální“ modifikaci Quake II s podporou ray tracingu na grafických kartách s podporou Nvidia RTX.

Stahovat ji můžete buď na Steamu nebo přímo na stránkách Nvidie (ve verzi pro Windows, ale i pro Linux a Linux Debian/Ubuntu). Vyzkoušet ji můžete i samostatně bez požadavku na to, abyste Quake II vlastnili, v tom přpadě budete mít sharewarovou verzi s několika úvodními úrovněmi.

Využívá path tracingu, která nepřidává jen nějaké efekty, ale jde o „plnohodnotnou“ podobu ray tracingu. A ta je zatraceně náročná, natolik, že si to vysloužilo řadu vtipných narážek na téma jak grafika za třicet tisíc s bídou utáhne dvaadvacet let starou hru.

Podíváme se víc do hloubky, proč tomu tak je a o co všechno se ray tracing v předělaném Quake II stará.

Nvidia totiž celý „remake“ pojala spíš jako tech demo a dovolí vám pohrát si s ray tracingem tak, jak to v běžných hrách není možné. Ray tracing se tu stará o tolik efektů jako momentálně v žádné jiné hře, a jednotlivé funkce v renderingu můžete vypínat a zapínat a zjistit tak, k čemu jsou dobré.

Quake II RTX Nvidia detailněji představila na GTC 2019. A tam vypadal úžasně, a neubráním se pocitu, že kvalita renderingu byla vyšší, než se mi pak povedlo nastavit ve hře.

Na videu výše je v čase 0:52 je začátek hry. Ze stejného úseku jsem pak udělal následující screenshoty, jejich obdoba je na videu v čase 1:03, 1:12, 1:18, 1:20. Vypadá to, že na videu Nvidie je nastavená pozemská atmosféra (viz dále), a pokoušel jsem se také podoně nastavit polohu slunce. Výsledek vypadal takto:

S uvedením modu Nvidia vydala i video, na kterém Tony Tamasi nové efekty vysvětluje, postupně si je probereme dále.

A spolu s tím vydala i dva podrobné návody v PDF – jde o obdobu reviewers guide, který Nvidia vydala pro Quake II RTX (reviewers guide, čili průvodce pro testování, jsou dokumenty, jejichž existenci někteří jedinci mylně vykládají jako požadavky jak testovat). Najdete v nich návod na instalaci, zprovoznění multiplayeru, ovládání a nastavení detailů a další informace.

A také seznam změn a vylepšení, která Nvidia udělala:

  • Improved Global Illumination rendering, with three selectable quality presets, including two-bounce GI
  • Multiplayer support
  • Time of day options that radically change the appearance of some levels
  • New weapon models & textures
  • New dynamic environments (Stroggos surface, and space)
  • Better physically based atmospheric scattering, including settings for Stroggos sky
  • Real-time reflectivity of the player and weapon model on water and glass surfaces, and player model shadows, for owners of the complete game
  • Improved ray tracing denoising technology
  • All 3,000+ original game textures have been updated with a mix of Q2XP mod-pack textures and our own enhancements
  • Updated effects with new sprites and particle animations
  • Dynamic lighting for items such as blinking lights, signs, switches, elevators and moving objects
  • Caustics approximation to improve water lighting effects
  • High-quality screenshot mode that makes your screenshots look even better
  • Support for the old OpenGL renderer, enabling you to switch between RTX ON and RTX OFF
  • Cylindrical projection mode for wide-angle field of view on widescreen displays

Zakousneme se do nich dále, nejprve se ale podíváme na některé další mody, které rovněž vylepšují rendering v původním Quake II a srovnáme je s Quake II RTX

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning