Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Článek Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Adam Vágner

Adam Vágner

28. 6. 2019 03:00 50

Seznam kapitol

1. Ray tracing jako nikdy dříve 2. Quake II a (testované) mody 3. Je to dostatečně jasné? 4. Srovnání modů – použité nastavení 5. Srovnání modů ve dvou scénách 6. Dejte si pauzu (pro maximální kvalitu ray tracingu)
7. Úhel pohledu 8. Co a jak se renderuje 9. Jak to zprovoznit, konzole a cheaty 10. Sky Type 11. Nastavení grafiky

Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.

Reklama
Reklama

Nudná, ale nezbytná kapitolka – s jakým nastavením jsou jednotlivé mody srovnávané. U některých z modů jsem musel ještě upravit nastavení FOV (zorného úhlu) přes příkaz /fov v konzoli (viz příslušná kapitola dále). Každý z autorů asi preferuje jiné nastavení hodnot zorného úhlu (a trochu jinak k tomu přistupují i samotné upravené enginy, takže někde stačilo nastavit 90° stejně, jako je předvolená hodnota v původním Quake 2 (s obrazem s poměrem stran 4:3), někde jsem musel dát i 107°.

U některých položek mi nebylo moc jasné, které nastavení je nejlepší, u některých je to spíš otázka osobních preferencí. Jednotlivé verze jsem testoval s tímto nastavením detailů:

Quake II

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

KMQuake II

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II XP

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II Berserker mod

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II VKPT (RTX path tracing)

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX (OpenGL)

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX (RTX path tracing)

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning