Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Článek Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Adam Vágner

Adam Vágner

28. 6. 2019 03:00 50

Seznam kapitol

1. Ray tracing jako nikdy dříve 2. Quake II a (testované) mody 3. Je to dostatečně jasné? 4. Srovnání modů – použité nastavení 5. Srovnání modů ve dvou scénách 6. Dejte si pauzu (pro maximální kvalitu ray tracingu)
7. Úhel pohledu 8. Co a jak se renderuje 9. Jak to zprovoznit, konzole a cheaty 10. Sky Type 11. Nastavení grafiky

Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.

Reklama
Reklama

Sky Type

Ve hře můžete nastavovat i mapu osvětlení, která se pak využívá pro nasvícení scény ambientním světlem. Ta má asi největší vliv na atmosféru v místech, kde se dostává aspoň ždibínek venkovního světla.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Na následujících snímcích je obraz v maximální kvalitě s měřítkem rozlišení navýšeným na 150 %, proto je snímková frekvence tak nízká.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

První položka sky type slouží pro výběr mapy světla prostředí (enviromental map) Na výběr máte ze tří map:

  • Stroggos: oranžovo-červená obloha inspirovaná originálním artworkem
  • Earth: Modrá pozemská atmosféra
  • Original Env. Map: Originální mapa prostředí z Quake II

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Zleva doprava volba Stroggos, Earth a Original Env. Map při nastavení jasu mapy na 0,0

Návod Nvidie praví, že atmosféru si můžete uzpůsobit k obrazu svému a nastavit cokoliv od přepálené záře až po temný soumrak. Takto vypadají obraz při nastavení sun and sky brightness na hodnoty -10,0, -8,0, -6,0, -4,0, -2,0, 0,0, +1,0 a +2,0:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Mapa Stroggos, sun and sky brightness s nastavením -10,0, -8,0, -6,0, -4,0, -2,0, 0,0, +1,0 a +2,0

... a takto Země s nastavením -10,0, -5,0, 0,0 a +2,0

Mapa Earth Země s nastavením -10,0, -5,0, 0,0 a +2,0
Mapa Earth Země s nastavením -10,0, -5,0, 0,0 a +2,0
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

U položky sun position můžete vybírat z následujících možností:

  • manual – manuální (polohu slunce pak upravíte ručně)
  • current time – aktuální čas podle PC
  • 12× current time – dvanáctinásobek aktuálního času (čas tedy poběží dvanáctkrát rychleji).
  • Night / Dawn / Morning / Noon / Evening / Dusk – noc, úsvit, ráno, poledne, večer a přítmí

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

sun position nastaveno na Night / Dawn / Morning / Noon / Evening / Dusk

Při zadávání přes konzoli příkazem sun_preset “1” jsou to hodnoty 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 a 8.

Přes Sun position upravujete ručně pozici slunce. Nastavujete hodnoty sun elevation a sun azimuth.

Na pomoc si vezmeme obrázek z příručky Nvidie:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Nastavit můžete přes posuvníky nebo přes proměnné v konzoli:

sun_azimuth 45.0 (azimut slunce – platné hodnoty [0.0, 360.0]

sun_elevation 15.0 – elevace slunce (platné hodnoty [-90.0, 90.0], negativní hodnoty jsou pro noc)

Takto potom slunce cestuje při kombinacích azimut/elevace 50/165, 50/170, 50/175, 50/180 a 50/185:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

A takto při kombinacích 40/170, 45/170, 50/170, 55/170, 60/170 a 65/170:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Poznámka: Pokud máte gamepad, můžete aktivovat volbu control sun with gamepad a pak polohu slunce upravovat ručně, pokud vyberete, jestli jej chcete ovládat levou nebo prvou páčkou. S joystickem mi to bohužel nechodilo, ať jsem navolil, co jsem navolil.

A konečně můžete ještě vypnout nebo zapnout mraky. Na pohled to vypadá stejně, při přepínání mezi obrázky ale drobné rozdíly v nasvětlení uvidíte. Vlevo je volba clouds no, vpravo clouds yes:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning