Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX | Kapitola 7
Seznam kapitol
Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.
Předvolený zorný úhel (field of view, nebo zkráceně FOV) je jedna z věcí, ve které se jednotlivé mody rozcházejí. V některých jej lze upravit přímo z nastavení, v některých musíte do konzole.
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/9nmi6xfjw4tj55s60cd166d3f2ce804831581.jpg)
Pokud ji v menu nenajdete, musíte přes tildu (~) do konzole. V konzoli zadáním příkazu /fov zjistíte aktuální hodnotu a příkazem /fov 105 nastavíte hodnotu 105°. V některých z modů se pojetí nastavení liší a tak při zadání stejných hodnot můžete napříč mody dostat jinou úroveň perspektivního zkreslení.
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/kepk5w0voe21tvl60cd166dd4f12563087692.jpg)
Takto vypadá Quake II RTX s FOV na 60°, 75°, 90°, 105°, 120° a 150°.
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/y9x46zfbmp4stch60d53e116ae87366332094.jpg)
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/r5aocs600eppsxd60d53ff06cf00597603323.jpg)
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/2l3x2lv3w7hoeev60d540b7824d8758651301.jpg)
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/7n0z5z9ef9elbda60d542a5527f7195222052.jpg)
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/fc8qlfsfube1xrk60d544ec6e5b3584606265.jpg)
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/h05h1zlxa59fgff60d5450ecb77b374779089.jpg)
Quake II RTX nabízí kromě klasického perspektivního promítání i promítání cylindrické. A to je snad i lepší lepší na ultraširokoúhlé prohnuté monitory a surround (resp. eyefinity).
Pro zajímavost tedy ještě při cylindrickém promítání (viz dále) v hodnotách 60°, 75°, 90°, už poněkud absurdních 120° a maximální hodnotě 160°.
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/imj1uofc6xfn94w60d55270e3d29422763257.jpg)
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/yyn094sozdsivbv60d5452e21d54435725448.jpg)
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/mgxstmry7czjq0160d545796e5c7570533601.jpg)
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/88qq8fqppk9l3ra60d54599825a7451151179.jpg)
![Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/ea4h1ts3go16zcz60d545bbe46de776228543.jpg)