Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX | Kapitola 7
Seznam kapitol
Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte herní hardware
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…
Předvolený zorný úhel (field of view, nebo zkráceně FOV) je jedna z věcí, ve které se jednotlivé mody rozcházejí. V některých jej lze upravit přímo z nastavení, v některých musíte do konzole.

Pokud ji v menu nenajdete, musíte přes tildu (~) do konzole. V konzoli zadáním příkazu /fov zjistíte aktuální hodnotu a příkazem /fov 105 nastavíte hodnotu 105°. V některých z modů se pojetí nastavení liší a tak při zadání stejných hodnot můžete napříč mody dostat jinou úroveň perspektivního zkreslení.

Takto vypadá Quake II RTX s FOV na 60°, 75°, 90°, 105°, 120° a 150°.






Quake II RTX nabízí kromě klasického perspektivního promítání i promítání cylindrické. A to je snad i lepší lepší na ultraširokoúhlé prohnuté monitory a surround (resp. eyefinity).
Pro zajímavost tedy ještě při cylindrickém promítání (viz dále) v hodnotách 60°, 75°, 90°, už poněkud absurdních 120° a maximální hodnotě 160°.




