Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
PCTuning Článek

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Adam Vágner

Adam Vágner

28. 6. 2019 03:00 50

Seznam kapitol

1. Ray tracing jako nikdy dříve 2. Quake II a (testované) mody 3. Je to dostatečně jasné? 4. Srovnání modů – použité nastavení 5. Srovnání modů ve dvou scénách 6. Dejte si pauzu (pro maximální kvalitu ray tracingu)
7. Úhel pohledu 8. Co a jak se renderuje 9. Jak to zprovoznit, konzole a cheaty 10. Sky Type 11. Nastavení grafiky

Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.

Reklama
Reklama

Předvolený zorný úhel (field of view, nebo zkráceně FOV) je jedna z věcí, ve které se jednotlivé mody rozcházejí. V některých jej lze upravit přímo z nastavení, v některých musíte do konzole.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Pokud ji v menu nenajdete, musíte přes tildu (~) do konzole. V konzoli zadáním příkazu /fov zjistíte aktuální hodnotu a příkazem /fov 105 nastavíte hodnotu 105°. V některých z modů se pojetí nastavení liší a tak při zadání stejných hodnot můžete napříč mody dostat jinou úroveň perspektivního zkreslení.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Takto vypadá Quake II RTX s FOV na 60°, 75°, 90°, 105°, 120° a 150°.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX nabízí kromě klasického perspektivního promítání i promítání cylindrické. A to je snad i lepší lepší na ultraširokoúhlé prohnuté monitory a surround (resp. eyefinity).

Pro zajímavost tedy ještě při cylindrickém promítání (viz dále) v hodnotách 60°, 75°, 90°, už poněkud absurdních 120° a maximální hodnotě 160°.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning