Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX | Kapitola 6

Adam Vágner

Adam Vágner

28. 6. 2019 03:00 50

Seznam kapitol

1. Ray tracing jako nikdy dříve 2. Quake II a (testované) mody 3. Je to dostatečně jasné? 4. Srovnání modů – použité nastavení 5. Srovnání modů ve dvou scénách 6. Dejte si pauzu (pro maximální kvalitu ray tracingu)
7. Úhel pohledu 8. Co a jak se renderuje 9. Jak to zprovoznit, konzole a cheaty 10. Sky Type 11. Nastavení grafiky

Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.

Reklama

Tím, jak by výsledek vypadal, kdyby měly grafiky o cosi vyšší výkon, se můžete pokochat zmáčknutím klávesy pause. Při ní hra spustí speciální režim kvalitnějšího renderingu, kdy se postupně akumulují hodnoty z ray tracingu a vygeneruje obraz využívající mnohem vyšší počet paprsků.

Na videu je to vidět hůře, protože i samotná komprese videa je do jisté míry odšumovací filtr, lépe je to znát na následující sérii snímků při 6%, 20%, 40%, 59%, 82% a 100% zaplnění „bufferu“.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

A tady je finální snímek z celého procesu:

V pohybu v reálném čase ale není možné dělat tolik vzorků. Ztráta detailů způsobená šumem a jeho filtrováním je dost výrazná, Ve full HD mi výsledek i s maximálními detaily, které jdou nastavit (téměř, ještě se dá zvednout měřítko rozlišení na 150 %) připadal po vyžehlení šumu jako letitý záznam na VHS. Nejvíc je to vidět v prosvětlených místnostech.

Maximální kvalita, kterou ze hry dostanete (na 4K monitoru), je obras ve 4K s resolution scale na 150, jenže tam už snímková frekvence padá na 10 fps a input lag se dá počítat ne na milisekundy, ale spíš na desetiny sekund. Takže to bude chtít několikrát vyšší výkon, aby se to začalo obstojně hýbat i v této kvalitě (anebo ještě hodně optimalizace). Když takový obraz pak zmenšíte na 1080p, dostanete podobný výsledek:

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama