PCTuning Článek

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Adam Vágner
Adam Vágner
28. 6. 2019 03:00 50 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Ray tracing jako nikdy dříve 2. Quake II a (testované) mody 3. Je to dostatečně jasné? 4. Srovnání modů – použité nastavení 5. Srovnání modů ve dvou scénách 6. Dejte si pauzu (pro maximální kvalitu ray tracingu)
7. Úhel pohledu 8. Co a jak se renderuje 9. Jak to zprovoznit, konzole a cheaty 10. Sky Type 11. Nastavení grafiky

Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.

Reklama
Reklama

Tím, jak by výsledek vypadal, kdyby měly grafiky o cosi vyšší výkon, se můžete pokochat zmáčknutím klávesy pause. Při ní hra spustí speciální režim kvalitnějšího renderingu, kdy se postupně akumulují hodnoty z ray tracingu a vygeneruje obraz využívající mnohem vyšší počet paprsků.

Na videu je to vidět hůře, protože i samotná komprese videa je do jisté míry odšumovací filtr, lépe je to znát na následující sérii snímků při 6%, 20%, 40%, 59%, 82% a 100% zaplnění „bufferu“.

A tady je finální snímek z celého procesu:

V pohybu v reálném čase ale není možné dělat tolik vzorků. Ztráta detailů způsobená šumem a jeho filtrováním je dost výrazná, Ve full HD mi výsledek i s maximálními detaily, které jdou nastavit (téměř, ještě se dá zvednout měřítko rozlišení na 150 %) připadal po vyžehlení šumu jako letitý záznam na VHS. Nejvíc je to vidět v prosvětlených místnostech.

Maximální kvalita, kterou ze hry dostanete (na 4K monitoru), je obras ve 4K s resolution scale na 150, jenže tam už snímková frekvence padá na 10 fps a input lag se dá počítat ne na milisekundy, ale spíš na desetiny sekund. Takže to bude chtít několikrát vyšší výkon, aby se to začalo obstojně hýbat i v této kvalitě (anebo ještě hodně optimalizace). Když takový obraz pak zmenšíte na 1080p, dostanete podobný výsledek:

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning