Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11 | Kapitola 9
Seznam kapitol
Pokračování Splinter Cell s podtitulem Blacklist se na obrazovky vrací po třech letech. Ačkoliv hra stejně jako předchůdce Conviction běží na starší technologii Unreal engine 2.5, vypadá její grafika díky množství vylepšení skvěle. Odpovídají tomu však i hardwarové nároky, pro „vše na maximum“ je potřeba skutečně výkonný počítač.
Anti-Aliasing
Anti-Aliasing MSAA 4× (po najetí myší se zobrazí Off)
DirectX
DirectX DX11 (po najetí myší se zobrazí DX9)
Vyšší úroveň DirectX umožňuje zapínat některé efekty, jako je například teselace nebo nejvyšší kvalita stínů (viz srovnávací screenshot). Se sníženými detaily jsme si žádného rozdílu v grafice nevšimnul a nezměnil se ani výkon.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Největší rozdíly při změně z maximálního na minimální nastavení detailů jsou ve výrazně snížené kvalitě stínů. Ve hře úplně chybí ambientní okluze a snížená je také kvalita běžných stínů. Dále si všimnete nižšího rozlišení textur, chybějícího efektu parallax occlusion mapping a chybějící filtrace textur. Nárůst výkonu po úplném snížení detailů je poměrně velký, s kartou nVidia GeForce GTX 650 jsem ve Full HD rozlišení bez vyhlazování hran zaznamenal nárůst z 25 na 72 u první a z 29 na 84 fps u druhé scény.