Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11 | Kapitola 7
Seznam kapitol
Pokračování Splinter Cell s podtitulem Blacklist se na obrazovky vrací po třech letech. Ačkoliv hra stejně jako předchůdce Conviction běží na starší technologii Unreal engine 2.5, vypadá její grafika díky množství vylepšení skvěle. Odpovídají tomu však i hardwarové nároky, pro „vše na maximum“ je potřeba skutečně výkonný počítač.
Nároky na výkon grafické karty jsou u Splinter Cell: Blacklist skutečně vysoké a pravděpodobně jen málokdo hru rozběhá zcela plynule při nejvyšším nastavení detailů. Většina z nás proto bude muset snižovat detaily. Položek je v nastavení detailů naštěstí poměrně dostatek. Vliv jejich změny na grafiku hry i framerate jsem měřil s kartou nVidia GeForce GTX 650 ve Full HD rozlišení.
Texture Detail
Texture Detail Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Rozdíl v grafice hry při snížení rozlišení textur je dobře patrný na první pohled. Dopad na výkon však není velký, framerate se zvýšil z 27 na 28 fps.
Shadow Quality
Shadow Quality Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Při snížení kvality stínů se výrazně sníží jejich detailnost a kvalita. Dopad na výkon je opět spíše menší, framerate vzrostl z 27 na 29 fps.
Parallax
Parallax On (po najetí myší se zobrazí Off)
Nastavení parallax occluion mapping dokáže u objektů jako poničená cihlová zeď navodit dojem trojrozměrnosti. Rozdíl v grafice je na srovnávací scéně dobře patrný. Výkon po vypnutí efektu vzrostl z 28 na 31 fps.