Test reproduktorů 2.0: hodně i málo muziky pod 1500 Kč
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Test reproduktorů 2.0: hodně i málo muziky pod 1500 Kč

Test reproduktorů 2.0: hodně i málo muziky pod 1500 Kč | Kapitola 8

Jan Frydrýšek

Jan Frydrýšek

11. 3. 2015 11:00 72

Seznam kapitol

1. Představení zástupců 2. Logitech Multimedia Speakers Z200 3. Creative T15 BT 4. Genius SP-HF800A 5. Genius SP-HF500A
6. Genius SP-HF1800A 7. C-Tech SPK-1800 8. Genius SW-G2.1 1250 9. Kurzweil KS-40A 10. Závěr a porovnání

Podíváme se na několik aktivních reproduktorových stereosoustav 2.0 v ceně do patnácti set, které u nás patří mezi nejprodávanější. A přidali jsme i jeden set 2.1 a jeden set dražších monitorů, abychom vyzkoušeli, jak obstojí proti soustavě se subwooferem či proti řešení, které volí ti, jimž běžné „bedýnky k počítači“ nestačí

Reklama

Genius SW-G2.1 1250

Test reproduktorů 2.0: hodně i málo muziky pod 1500 Kč
i Zdroj: PCTuning.cz

specifikace udávané výrobcem:

  • Výkon: 2× 9 W satelity + 20 W subwoofer
  • Frekvenční rozsah: 58–20000 Hz
  • Citlivost: 90 dB
  • Hmotnost: 4,87 kg
  • Rozměry (v × š × h): -

Nyní se tedy dostáváme k zástupci sestavy 2.1. Neměl jsem s nimi nikdy moc zkušeností, protože když už, tak jsem provozoval klasickou sestavu 5.1, nebo stereo. Musím říct, že první, co mne mile překvapilo, bylo balení. Vše je pěkně úhledně a logicky poskládáno. Celkově je vidět, že sestava je herní a klade na to důraz. Přes využití červené barvy nepůsobí ukřičeně a kýčovitě. Subwoofer je pěkně z MDF, satelity pak plastové a kabely pečlivě zabalené. Už jenom na tom je vidět, že se výrobce snaží. Nepůsobí to nijak lacině nebo nedodělaně a kvalitou zpracování patří mezi to nejlepší, co mi na stole leží. Satelity jsou opět mírně nakloněné dozadu, takže zvuk tady míří správným směrem. Návod je podrobný, vše je pěkně zpracováno.

Veškeré nastavení se provádí přímo na aktivním prvku, který je oddělený a není uvnitř žádné z beden – ono by se to stejně vešlo jen do subwooferu. Některé sestavy to tak mají řešené a všichni víme, jak je nepříjemné lézt kvůli tomu pod stůl. Kabely jsou dlouhé a je vidět, že i tady výrobce myslel na svého zákazníka a ne jen na pár ušetřených centů za dvacet centimetrů kabelu. Vůbec mi přijde, že za tisíc korun dostávám do ruky něco víc. Podívejme se na stereo konkurenci – Logitech Z200 nabízí za sedm stovek dvě bedýnky s o trochu většími rozměry, než mají satelity u této sestavy od Geniusu. Dalo by se říct, že k tomu jen za tři stovky navíc dostanete i subwoofer. No nechám teorie, protože až začnou hrát, všechny tyhle úvahy půjdou bokem.

Jak jsem tedy psal, všechny prvky jsou pasivní, což je velice příjemné. Ovšem na zesilovači (a z toho už začínám mít deprese) je opět naše stará známá ultimate super modrá dioda. Jsem ve fázi smíření, takže už to jen otráveně přecházím. Jak je asi v této třídě módou, satelity jsou opět lesklé – nejspíš to má působit dražším dojmem.

Vše mám vybaleno. Zapojení je příjemné díky delším kabelům. Na zesilovači překlápím vypínač do polohy „ON“ a už to na mě krásně modře svítí. První, čeho si všímám, je tiché bzučení ze satelitů. Nic moc na začátek. Zatím jsem se tím u žádných z testovaných sestav nesetkal, krom Creativu, kde byl zapnutý BT a rušení bylo opravdu silné a nepříjemné.

Opět začínám u Marka Knopflera a tady si opravdu užívám příjemné spodky. Subwoofer dělá svoji práci opravdu dobře a překvapilo mě to, jak hraje pěkně a měkce. Dodám ovšem, že je nutné vyhrát si jak s nastavením vyvážení basů a výšek mezi satelity a subwooferem, tak také, a to hodně, s polohou subwooferu. Musí být pod nohami. Najít správnou polohu, aby to hrálo opravdu dobře, bylo na několik minut a zkoušení. Zkoušel jsem to různě po stole, vedle sebe, až jsem se dostal pod stůl a tam je také to správné místo. Už vidím, jak bych u jiných sestav musel lézt pod stůl měnit hlasitost apod. Asi bych do toho za chvíli kopnul.

Subwoofer je tedy na svém místě a já se zase přesouvám k poslechu. Pouštím znovu stejnou skladbu, zkouším nastavení, aniž bych se musel plazit po zemi, a můžu se pěkně zaposlouchat.

Kopák a basa znějí fakt super, ale ten zbytek... Jestli jsem předtím u Genius SP-HF800A psal něco o zvuku z kelímků od jogurtu, tak to tady musím napsat znovu. Není to až tak špatné jako u HF800A, ale špatné to je. Plastový zvuk je znát více než u Logitech Z200. Satelity více rezonují a je zjevné, že jsou z tenkého plastu. Creative T15 jsou v tomto ohledu úplně v jiné dimenzi. Ani další skladby na tom nic nezměnily.

Celé mé nadšení je najednou pryč a vůbec nevím, jestli to chci za cenu špatných výšek a středů poslouchat, protože jinak mě zvuk toho subwooferu opravdu nadchnul. Neustále jsem si říkal, že to nemůže hrát tak dobře a celé stereo tak jasně sfouknout jak svíčku. Taky, že ne a teď babo raď. Vybrat pěkné, čisté, měkké stereo, kde prostě ten spodek trochu chybí, anebo dva kelímky s famózním subwooferem?

Ne, odpověď není zase tak složitá – jednoduše a bez okolků. Vybral bych stereo neboli Genius SP-HF1800A. Těch pár hertzů dole navíc je hezkých, ale nemůže to takhle kazit celým zbytkem pásma. Další věc je, když si od této sestavy odsednu v místnosti trochu dál. Plastové kelímky mizí v dáli a jediné co zůstává, dunění, které trochu mění charakteristiku. To je to jediné, co z celé hudby zůstane. Pro techno možná dobré, ale já chci víc. Obě možnosti tak jsou jistým kompromisem, ale u sterea těch kompromisů slyším daleko méně. Jediné, pro mne přijatelné, řešení by bylo použití zmíněných Geniusů nebo Creative T15 společně se subwooferem. To bych si nechal líbit a k počítači ideální volba. Další možnost je nákup kvalitnějšího 2.1 setu, který by neměl tak tragické satelity.

A teď už jsem opravdu zvědavý na monitory Kurzweil. Věřím, že mi to celé pomohou rozseknout. Začínám se trošičku bát, ale hezky bát.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama