Thief — průměrná grafika, která hardware potrápí | Kapitola 9
Seznam kapitol
U Thiefa nebylo dlouho jisté, na jaké technologii hra poběží. Nakonec je to starší Unreal Engine 3. Navzdory mnoha vylepšením je to na vizuální stránce znát a grafika hry není tak dobrá jako u jiných AAA titulů. Hardwarové nároky hry jsou přesto velmi vysoké, pro plynulé hraní při nejvyšším nastavení je potřeba highendový počítač.
FXAA
FXAA On (po najetí myší se zobrazí Off)
Režim FXAA nabízí vyhlazování hran při post processingu. Nevýhodou je mírné rozmazání obrazu, výhodou naopak nízké hardwarové nároky. Rozdíl mezi zapnutým a vypnutým efektem FXAA byl jen 91 vs. 94 fps.
Contact Hardening Shadows
Contact Hardening Shadows On (po najetí myší se zobrazí Off)
Efekt Contact Hardening Shadows rozostřuje stíny s tím, jak se zvětšuje vzdálenost mezi stínem a jeho zdrojem. Rozdíl v nastavení však ve hře není příliš znatelný. Výkon po vypnutí efektu vzrostl z 44 na 51 fps.
Tessellation
Tessellation On (po najetí myší se zobrazí Off)
Ačkoliv je ve hře implementována teselace, její přínos není ve většině scén znát. Výkon na testované scéně vzrostl po vypnutí efektu z 46 na 51 fps.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením detailů není nijak velký. U většiny scén si jasně všimnete pouze zubatých hran, podstatně nižšího rozlišení textur, chybějících odlesků a horší kvality některých stínů. V zápalu hraní se může sát, že rozdíl mezi maximálními a minimální detaily nebudete vůbec vnímat. Rozdíl ve výkon je přitom veliký. S kartou nVidia GeForce GTX 660 jsem ve Full HD rozlišení naměřil nárůst z 35 na 70 fps z první a z 62 na 156 fps u druhé testované scény.