Zuckerbergův sen o Metaverzu se mění v noční můru
i Zdroj: Mark Zuckerberg, facebook
Sítě a Internet Článek Zuckerbergův sen o Metaverzu se mění v noční můru

Zuckerbergův sen o Metaverzu se mění v noční můru | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

23. 10. 2022 01:00 20

Seznam kapitol

1. Nový Facebook 2. Jednorožec za patnáct miliard dolarů 3. Ekosystém pro ty, co o něj nestojí 4. Pro koho a k čemu? 5. Nápad jistě dobrý, výsledky...

Hodnota akcií Facebooku, tedy vlastně společnosti Meta, padla náhle druhého února o třetinu – tedy vlastně skoro o 40 %. Pozvolna se sune dolů: Z maxima na 350 dolarech v minulém prosinci na dnešních 130 dolarů. V čem je, sakra, problém?

Reklama

Problém Mety není v hardwaru či v nedostatku inovací: Naopak, je jich až moc. Kdyby Meta vyvíjela AR jako alternativní technologii, spolupracovala s Nvidií a hledala speciální zákazníky, aby pochopila jejich potřeby, dávalo by to smysl. Jenomže oni, vedeni Zuckerbergem, postupují vpřed bez ohledu na vývojové náklady, bez ohledu na provozní náklady a bez ohledu na to, jestli to někdo doopravdy potřebuje.

A o tom je přesně New Coke problem: Není to o tom, že byste nabízeli špatný produkt anebo produkt, který vůbec nikdo nechce. Je to o tom, že nabízíte produkt, který chce málokdo. A ostatní se vám smějí.

Zuckerberg jde příliš razantně do věci, kterou reálně chce málokdo a u které není vlastně jisté, kde je její bod zvratu. Google takové projekty rozjíždí – a pak je střílí do hlavy, až příliš často, možná až příliš nemilosrdně.

Podle mě by bylo skvělé, kdyby si drželi ten projekt jako vývojovou věc, protože její čas ještě nenastal. Ale oni do něj investují tak, jako by to bylo už dnes a tady. A to může být chyba, veliká chyba – ani Microsoft neustál jejich „sociální telefon“ Microsoft Kin. 

Za mě osobně bych zatím shrnul projekt Metaverse jako „nápad je dobrý, ale provedení není dobré“. A z Facebooku tečou proudem peníze, což možná pobaví konkurenci, ale trh si o tom myslí svoje.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama