3D výlet po klenotech devadesátých let minulého století
Článek 3D výlet po klenotech devadesátých let minulého století

3D výlet po klenotech devadesátých let minulého století | Kapitola 6

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

13. 1. 2022 19:00 8

Seznam kapitol

1. Úvod do historie 2. Descent 3. Dark Forces 4. Chasm: The Rift
5. Trespasser 6. Dungeon Keeper 7. System Shock EE, Terminator Skynet, Raze

Vítám vás u dnešní pamětnické schůze vetchých páprdů a věkem omšelých starých vlků. Sešli jsem se, abychom vzdali hold prastarým hrám, jež doprovázely naše bujaré mládí. Vítáme i mladší generace, které by si chtěly doplnit mezery v pařanské historii.

Reklama
Reklama

Fenomenální kombinace realtime izometrické fantasy strategie a 3D akce. Všichni víme, co dělají hrdinové a rytíři, když se začnou nudit. Najdou si nějaké kobky či jeskyně nacucané zlatem a snaží se mamon ukrást a přitom vypráskat zde ubytované zlořádstvo. A naším úkolem je právě takové prostory vykutat, vybudovat sociální zařízení pro naše zaměstnané netvory a bránit se před hordami zlatachtivých knechtů, čarodějů a punkových barbarů. DK byl unikátní v tom, že bylo možno vtělit se do libovolného monstra a pěkně na vlastní kožku si prohlédnout ubytování či se zapojit do bitevní vřavy a pořádně nezvané loupežníky zapálit, rozsekat, spálit blesky nebo na ně poslat meteor. A v případě Bile Demona na lancknechty prdět. Je to vlastně jen něco navíc, protože drtivou většinu času strávíte pohledem shora a menežováním dungeonu. Tedy, abych byl přesný, v kampani jsou mise, které musíte absolvovat z vlastního pohledu přidělené obludy.

3D výlet po klenotech devadesátých let minulého století

Tak a jak na to. Jako obvykle budeme potřebovat originální hru. GOG je cesta. Po instalaci Keepera se vydáme na https://lubiki.keeperklan.com/html/dk_keeperfx_dwnld.php a zde panstvo račte stáhnout kompletní verzi keeperfx o velikosti 439 MB. Rozbalit, spustit launcher, nastavit cestu k originálním souborům instalace a keeperfx si sám zkopíruje to, co potřebuje k chodu. Následně nastavit rozlišení a hurá nabančit oplechovaným lapkům. Další detaily zde https://github.com/dkfans/keeperfx/wiki

Idea DK byla jednoduše geniální, stejně jako u jiných her, jež byly stvořeny firmou Bullfrog (vzpomínáte třeba na Magic Carpet, simulátor létání na koberci?). Jako zlí majitelé kobek jsme museli hloubit a budovat prostory pro monstra, obstarat jim krmi, zábavu a žold (makat zadarmo nebo se nechat dokonce vykuchat? Ne dík – nestvůra vám ukázala prostředníček a zdrhla portálem ke konkurenci), vynalézat kouzla a nové místnosti, prozkoumávat okolí, válčit s jinými temnými mocnostmi nebo likvidovat troufalé hrdinské bandy. A na konci hry přijde sám Avatar. Udržení celého dungeonu v chodu bylo v pozdějších fázích docela náročné a proto DK obsahoval i AI, která se mohla starat třeba o budování prostor. Osobně jsem ji tedy nikdy nepoužil, protože mám rozsáhlé znalosti a nedostižný manažerský skill.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Pctuning