3D výlet po klenotech devadesátých let minulého století
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek 3D výlet po klenotech devadesátých let minulého století

3D výlet po klenotech devadesátých let minulého století | Kapitola 6

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

13. 1. 2022 19:00 18

Seznam kapitol

1. Úvod do historie 2. Descent 3. Dark Forces 4. Chasm: The Rift
5. Trespasser 6. Dungeon Keeper 7. System Shock EE, Terminator Skynet, Raze

Vítám vás u dnešní pamětnické schůze vetchých páprdů a věkem omšelých starých vlků. Sešli jsem se, abychom vzdali hold prastarým hrám, jež doprovázely naše bujaré mládí. Vítáme i mladší generace, které by si chtěly doplnit mezery v pařanské historii.

Reklama

Fenomenální kombinace realtime izometrické fantasy strategie a 3D akce. Všichni víme, co dělají hrdinové a rytíři, když se začnou nudit. Najdou si nějaké kobky či jeskyně nacucané zlatem a snaží se mamon ukrást a přitom vypráskat zde ubytované zlořádstvo. A naším úkolem je právě takové prostory vykutat, vybudovat sociální zařízení pro naše zaměstnané netvory a bránit se před hordami zlatachtivých knechtů, čarodějů a punkových barbarů. DK byl unikátní v tom, že bylo možno vtělit se do libovolného monstra a pěkně na vlastní kožku si prohlédnout ubytování či se zapojit do bitevní vřavy a pořádně nezvané loupežníky zapálit, rozsekat, spálit blesky nebo na ně poslat meteor. A v případě Bile Demona na lancknechty prdět. Je to vlastně jen něco navíc, protože drtivou většinu času strávíte pohledem shora a menežováním dungeonu. Tedy, abych byl přesný, v kampani jsou mise, které musíte absolvovat z vlastního pohledu přidělené obludy.

3D výlet po klenotech devadesátých let minulého století
i Zdroj: PCTuning.cz

Tak a jak na to. Jako obvykle budeme potřebovat originální hru. GOG je cesta. Po instalaci Keepera se vydáme na https://lubiki.keeperklan.com/html/dk_keeperfx_dwnld.php a zde panstvo račte stáhnout kompletní verzi keeperfx o velikosti 439 MB. Rozbalit, spustit launcher, nastavit cestu k originálním souborům instalace a keeperfx si sám zkopíruje to, co potřebuje k chodu. Následně nastavit rozlišení a hurá nabančit oplechovaným lapkům. Další detaily zde https://github.com/dkfans/keeperfx/wiki

Idea DK byla jednoduše geniální, stejně jako u jiných her, jež byly stvořeny firmou Bullfrog (vzpomínáte třeba na Magic Carpet, simulátor létání na koberci?). Jako zlí majitelé kobek jsme museli hloubit a budovat prostory pro monstra, obstarat jim krmi, zábavu a žold (makat zadarmo nebo se nechat dokonce vykuchat? Ne dík – nestvůra vám ukázala prostředníček a zdrhla portálem ke konkurenci), vynalézat kouzla a nové místnosti, prozkoumávat okolí, válčit s jinými temnými mocnostmi nebo likvidovat troufalé hrdinské bandy. A na konci hry přijde sám Avatar. Udržení celého dungeonu v chodu bylo v pozdějších fázích docela náročné a proto DK obsahoval i AI, která se mohla starat třeba o budování prostor. Osobně jsem ji tedy nikdy nepoužil, protože mám rozsáhlé znalosti a nedostižný manažerský skill.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama