3D výlet po klenotech z přelomu tisíciletí
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek 3D výlet po klenotech z přelomu tisíciletí

3D výlet po klenotech z přelomu tisíciletí | Kapitola 3

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

29. 3. 2022 12:30 11

Seznam kapitol

1. Kingpin Life of Crime 2. Hexen II 3. Unreal 4. Red Faction
5. Max Payne 6. Return to Castle Wolfenstein 7. Quake 2, AvP a jedna kuriozita

Pokračování exkurze do let minulých a za hrami, které téměř všem uvízly v paměti. Vydejte se s námi opět do hlubin minulosti a my vám ukážeme, jak si dopřát dávku nostalgické drogy.

Reklama

A další legenda v seznamu. V době vzniku se Unreal zdát byt opravdu nereálný díky fantastické grafice a designu. Nikdo nezapomene na okamžik, kdy poprvé vylezl z havarované kosmické lodi, otočil se a uviděl obrovitý koráb zarytý v zemi. O kus dál užaslý pařan nalezl palmy, jezero a na druhé straně údolí zase neuvěřitelně hlubokou rokli, do které prýštil další vodopád. A ještě větší šok přišel, když hráč zjistil, že do té rokle může sestoupit. Zkrátka, megalomanství. Unreal byl vydán pár měsíců po Quake 2 a ačkoli se zdálo, že jde o konkurenty, nebyla to pravda. Quake byl především akční řež, kdežto Unreal přímo vybízel k prozkoumávání a obdivnému očumování mimozemského světa. 

3D výlet po klenotech z přelomu tisíciletí
i Zdroj: PCTuning.cz

Souboje byly náročné, často pouze jeden na jednoho, protože nepřátelští zmetci uhýbali a skákali sem tam jako nadopované veverky. Dějová linka je prostoduchá, jak bylo v oné době pravidlem. Hlavní hrdina nemá jméno, jen vězeňské číslo a ona zmiňovaná kosmická loď převážela různé pochybné existence do trestanecké kolonie. Jenže havarovala a náš vězeň to jediný vyhrál. V podstatě. Ocitl se na planetě, kterou okupují vzteklé humanoidní ještěrky Skaarj a utlačují místní domorodce, protože ti dřepí na zásobách velmi výživné rudy. Bývalý recidivista se tedy snaží s pomocí místních občanů prásknout do bot a přitom zlikvidovat nechtěné imigranty.

Tak jak na to. Opět sáhneme na GOG, kde je edice Unreal Gold, která obsahuje i datadisk Return to Na Pali. Po instalaci je třeba stáhnout patch ze stránky oldunreal.com. Jde o instalační soubor, čili se instalátor postará o vše potřebné. Nejdůležitější je přidání nových rozhraní jako DX9 nebo modifikované OpenGL (vybírá se při prvním spuštění nebo pak v nastavení hry). Díky tomu Unreal může využít víc paměti, lepší textury, 4K a podobně. A přesně ty lepší textury taky do hry nacpeme. Kompletní balík prostředí je zde a skiny postav a zbraní zde. Oba archivy stačí jen rozbalit do složky hry a přepsat původní soubory. 

Výsledek je sakra znát a i dnes je Unreal pěkná podívaná. Trpí samozřejmě na chudost prostředí, postavy mají stejně polygonů jako krychle, ale atmosféra planety Na Pali je zachována. Ale pozor, s vyšším rozlišením neškáluje herní interface, takže ve 4K je všechno strašlivě mrňavé. Mod, který by to spravil, neexistuje. Inu, aspoň to neruší zážitek jako dnešní zvyk nacpat ikony a ukazatele po celé obrazovce.

Zásadní otázka však je – kdo z nás si mohl v době vydání Unreal zapařit naprosto plynule a ještě v neuvěřitelném rozlišení 1600 × 1200? 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama