3D výlet po klenotech z přelomu tisíciletí
Hry Článek 3D výlet po klenotech z přelomu tisíciletí

3D výlet po klenotech z přelomu tisíciletí | Kapitola 3

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

29. 3. 2022 12:30 11

Seznam kapitol

1. Kingpin Life of Crime 2. Hexen II 3. Unreal 4. Red Faction
5. Max Payne 6. Return to Castle Wolfenstein 7. Quake 2, AvP a jedna kuriozita

Pokračování exkurze do let minulých a za hrami, které téměř všem uvízly v paměti. Vydejte se s námi opět do hlubin minulosti a my vám ukážeme, jak si dopřát dávku nostalgické drogy.

Reklama
Reklama

A další legenda v seznamu. V době vzniku se Unreal zdát byt opravdu nereálný díky fantastické grafice a designu. Nikdo nezapomene na okamžik, kdy poprvé vylezl z havarované kosmické lodi, otočil se a uviděl obrovitý koráb zarytý v zemi. O kus dál užaslý pařan nalezl palmy, jezero a na druhé straně údolí zase neuvěřitelně hlubokou rokli, do které prýštil další vodopád. A ještě větší šok přišel, když hráč zjistil, že do té rokle může sestoupit. Zkrátka, megalomanství. Unreal byl vydán pár měsíců po Quake 2 a ačkoli se zdálo, že jde o konkurenty, nebyla to pravda. Quake byl především akční řež, kdežto Unreal přímo vybízel k prozkoumávání a obdivnému očumování mimozemského světa. 

3D výlet po klenotech z přelomu tisíciletí

Souboje byly náročné, často pouze jeden na jednoho, protože nepřátelští zmetci uhýbali a skákali sem tam jako nadopované veverky. Dějová linka je prostoduchá, jak bylo v oné době pravidlem. Hlavní hrdina nemá jméno, jen vězeňské číslo a ona zmiňovaná kosmická loď převážela různé pochybné existence do trestanecké kolonie. Jenže havarovala a náš vězeň to jediný vyhrál. V podstatě. Ocitl se na planetě, kterou okupují vzteklé humanoidní ještěrky Skaarj a utlačují místní domorodce, protože ti dřepí na zásobách velmi výživné rudy. Bývalý recidivista se tedy snaží s pomocí místních občanů prásknout do bot a přitom zlikvidovat nechtěné imigranty.

Tak jak na to. Opět sáhneme na GOG, kde je edice Unreal Gold, která obsahuje i datadisk Return to Na Pali. Po instalaci je třeba stáhnout patch ze stránky oldunreal.com. Jde o instalační soubor, čili se instalátor postará o vše potřebné. Nejdůležitější je přidání nových rozhraní jako DX9 nebo modifikované OpenGL (vybírá se při prvním spuštění nebo pak v nastavení hry). Díky tomu Unreal může využít víc paměti, lepší textury, 4K a podobně. A přesně ty lepší textury taky do hry nacpeme. Kompletní balík prostředí je zde a skiny postav a zbraní zde. Oba archivy stačí jen rozbalit do složky hry a přepsat původní soubory. 

Výsledek je sakra znát a i dnes je Unreal pěkná podívaná. Trpí samozřejmě na chudost prostředí, postavy mají stejně polygonů jako krychle, ale atmosféra planety Na Pali je zachována. Ale pozor, s vyšším rozlišením neškáluje herní interface, takže ve 4K je všechno strašlivě mrňavé. Mod, který by to spravil, neexistuje. Inu, aspoň to neruší zážitek jako dnešní zvyk nacpat ikony a ukazatele po celé obrazovce.

Zásadní otázka však je – kdo z nás si mohl v době vydání Unreal zapařit naprosto plynule a ještě v neuvěřitelném rozlišení 1600 × 1200? 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Pctuning