Dead Island 2: nastavení detailů a jeho vliv na výkon při masakrování nekonečných hord mrtvých
i Zdroj: Pctuning
Hry Článek Dead Island 2: nastavení detailů a jeho vliv na výkon při masakrování nekonečných hord mrtvých

Dead Island 2: nastavení detailů a jeho vliv na výkon při masakrování nekonečných hord mrtvých | Kapitola 6

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

9. 5. 2023 15:00 397

Seznam kapitol

1. Vzkříšená mrtvola 2. Zombie apokalypsa v Hollywoodu 3. Apokalypsa na houpačce 4. Výkon FSR a celková kvalita nastavení
5. Rozbor nastavení a detailů, část 1 6. Rozbor nastavení a detailů, část 2 7. Sekni ho, řízni ho, zapal ho!

Nabruste sekery, naleštěte golfové hole, opásejte se molotovy. Stáda kráčejících mrtvol se vydala na pochod Amerikou. Dovolená v Bel Air nikdy nebyla tak rudě omamná!

Reklama

Následné zpracování 

Netuším, na čem všem se má projevovat. Obraz je víceméně stejný. Rozdíl ve výkonu je spíš způsoben kolísáním snímkové frekvence ve hře než samotným nastavením.

Následné zpracování ultra
i Zdroj: PCTuning.cz
Následné zpracování ultra | Stáhnout obrázek
Následné zpracování vysoké
i Zdroj: PCTuning.cz
Následné zpracování vysoké | Stáhnout obrázek
Následné zpracování střední
i Zdroj: PCTuning.cz
Následné zpracování střední | Stáhnout obrázek
Následné zpracování nízké
i Zdroj: PCTuning.cz
Následné zpracování nízké | Stáhnout obrázek

Na nižších úrovních mizí chromatická aberace a mírná deformace od „objektivu“, ale tento efekt je velmi decentní a je vidět jen na kontrastních hranách při okraji obrazu, v následující dvojici nalevo na bílých deskách skříně. 

Následné zpracování ultra
i Zdroj: PCTuning.cz
Následné zpracování ultra | Stáhnout obrázek
Následné zpracování nízké
i Zdroj: PCTuning.cz
Následné zpracování nízké | Stáhnout obrázek

A pak je možné, že jsou nějaké rozdíly v cutscénách (bývá to třeba u hloubky ostrosti), ale při nich se nedají dost dobře natípat srovnávací screenshoty.

Vegetace

Stejně zelená, kvetoucí a pěstěná na všechny úrovně detailů. Jediný rozdíl je v tom, že na nízké nastavení se rostliny stanou sochami. Jinak se kymácí a šumí ve větru. Vliv na výkon nulový.

Detaily zeleně ultra
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily zeleně ultra | Stáhnout obrázek
Detaily zeleně vysoké
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily zeleně vysoké | Stáhnout obrázek
Detaily zeleně střední
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily zeleně střední | Stáhnout obrázek
Detaily zeleně nízké
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily zeleně nízké | Stáhnout obrázek

Odrazy

Dost ovlivní scény v interiérech a mají i velký vliv na výkon. Bohužel jsou k dispozici v podstatě buď možnost zapnuto – vypnuto, protože mezi ultra a vysokým nastavením není rozdíl, stejně jako mezi středním a nízkým. Všimněte si zrcadla na stěně, které je pokryto jakousi mapou s nízkým rozlišením. Odraz v zrcadle je tedy falešný a dokonce ani hráč se v něm nevidí. Ještě podivnější je, že se odráží pouze současně vybraná zbraň, což působí naprosto pitomě. 

Ultra odrazy
i Zdroj: PCTuning.cz
Ultra odrazy | Stáhnout obrázek
Vysoké odrazy
i Zdroj: PCTuning.cz
Vysoké odrazy | Stáhnout obrázek
Střední odrazy
i Zdroj: PCTuning.cz
Střední odrazy | Stáhnout obrázek
Nízké odrazy
i Zdroj: PCTuning.cz
Nízké odrazy | Stáhnout obrázek

Když pak stojíte v posilovně s gigantickým zrcadlem přes polovinu zdi:

Dead Island 2: nastavení detailů a jeho vliv na výkon při masakrování nekonečných hord mrtvých
i Zdroj: PCTuning.cz

…a v zrcadle vidíte místo stojících mašin něco takového:

Dead Island 2: nastavení detailů a jeho vliv na výkon při masakrování nekonečných hord mrtvých
i Zdroj: PCTuning.cz
Dead Island 2: nastavení detailů a jeho vliv na výkon při masakrování nekonečných hord mrtvých
i Zdroj: PCTuning.cz

působí to už vysloveně jako sabotáž ze strany vývojářů. Ve hře je vůbec tolik lesklých ploch, skel a zrcadel, jako by prostředí bylo připravené na využití odrazů počítaných přes ray tracing, ale nakonec jej vývojáři ze hry vyhodili.

SSAO

Jde o prastarou a na dnešní dobu už nenáročnou metodu výpočtů ambient occlusion (zastínění okolím). Nemá na kvalitu také téměř vliv. Nejnižší nastavení přidá 3 fps. 

SSAO ultra
i Zdroj: PCTuning.cz
SSAO ultra | Stáhnout obrázek
SSAO vysoké
i Zdroj: PCTuning.cz
SSAO vysoké | Stáhnout obrázek
SSAO střední
i Zdroj: PCTuning.cz
SSAO střední | Stáhnout obrázek
SSAO nízké
i Zdroj: PCTuning.cz
SSAO nízké | Stáhnout obrázek

Ještě jedno srovnání na světlých plochách.

SSAO ultra
i Zdroj: PCTuning.cz
SSAO ultra | Stáhnout obrázek
SSAO nízké
i Zdroj: PCTuning.cz
SSAO nízké | Stáhnout obrázek

Na dalším obrázku jsou ještě oba snímky proložené a je mezi nimi spočítaný rozdíl, aby bylo lépe vidět, kde efekt přidává stíny. Následně je ještě přes úrovně zvýrazněný, ve skutečnosti je to ztmavení o něco méně výrazné.

SSAO – rozdíly mezi nastavením ultra a nízkým
i Zdroj: PCTuning.cz
SSAO – rozdíly mezi nastavením ultra a nízkým | Stáhnout obrázek

Kvalita stínování

také nemá význam snižovat. Obraz ani FPS se nezměnily. Má ale i jeden vedlejší efekt – na maximálním nastavení obraz více zrní, takže pokud vám to vadí, nespravíte to v nastavení post processingu (následného zpracování), ve kterém se obvykle filmové zrnění do obrazu přimíchává, ale u kvality stínování.

Kvalita stínování ultra
i Zdroj: PCTuning.cz
Kvalita stínování ultra | Stáhnout obrázek
Kvalita stínování vysoká
i Zdroj: PCTuning.cz
Kvalita stínování vysoká | Stáhnout obrázek
Kvalita stínování střední
i Zdroj: PCTuning.cz
Kvalita stínování střední | Stáhnout obrázek
Kvalita stínování nízká
i Zdroj: PCTuning.cz
Kvalita stínování nízká | Stáhnout obrázek

Níže je ještě srovnání nejnižšího a nejvyššího nastavení v interiéru.

Kvalita stínování nízká
i Zdroj: PCTuning.cz
Kvalita stínování nízká | Stáhnout obrázek
Kvalita stínování ultra
i Zdroj: PCTuning.cz
Kvalita stínování ultra | Stáhnout obrázek

A opět ještě oba snímky nad sebou s horní vrstvou v režimu rozdíl. V tomto případě už by byly bez zvýraznění přes úrovně rozdíly opravdu obtížně pozorovatelné až na stín u zrcadla v popředí.

Dead Island 2: nastavení detailů a jeho vliv na výkon při masakrování nekonečných hord mrtvých
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak vidíte, měnit dílčí nastavení je ztráta času. Pokud máte problémy s výkonem, hoďte detaily na střední a je vymalováno. Vliv na kvalitu obrazu bude minimální, FPS poskočí výrazně vzhůru a v zápalu řežby si toho stejně nevšimnete.

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama