Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
Článek Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 3. 2016 08:00 16

Seznam kapitol

1. Doba kamenná v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, následné efekty 5. Vliv nastavení – geometrie, terén, voda, prostředí
6. Vyhlazování hran 7. Vliv nastavení – Volumetrická mlha, FoV 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama
Reklama

Závěr

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Far Cry Primal je velmi povedená hra. Prostředí doby kamenné je zde vykresleno opravdu úžasně. Hra sice obsahuje některé podivné prvky jako žihadlové bomby anebo telepaticky ovládanou sovu, ale jinak po stránce hratelnosti je Far Cry Primal povedeným dalším dílem série Far Cry. Po technické stránce také těměř není co vytknout, protože po mírném snížení detailů běží i na slabších grafických kartách velmi dobře.

Vyladit výkon na staré GTX 670 OC tedy nebyl celkem žádný problém. Stačilo snížit kvalitu stínů a výkon se rázem vyhoupl mnohem výše. Optimalizaci hry tedy nelze hodnotit pouze podle maximálního možného nastavení, které je opravdu přestřelené a stíny výrazně užírají výkon, pokud jsou nastaveny na Ultra. Hra je tedy optimalizovaná velmi dobře. Během hraní jsem nenarazil na žádné problémy s neočekávanými pády výkonu nebo nestabilitou.

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Při testování jsem ovšem narazil na pár překvapení. Tím prvním byl výkon vyhlazování FXAA. Ačkoliv SMAA metoda nabízí výrazně lepší kvalitu obrazu v pohybu, primitivnější FXAA svými nároky nároky nemile překvapilo. Na podobné chování jsem v žádné jiné hře zatím nenarazil. FXAA vždy bylo bráno jako nenáročná a nekvalitní metoda vyhlazení obrazu. Naopak SMAA je vždy mírně náročnější, ale výrazně kvalitnější (hlavně zde použitá metoda Temporal SMAA).

Také aktivace 16x HQAF přinesla nečekaný objev. Poprvé v historii testů jsem jej nemohl doporučit, neboť filtraci textur zde spíše škodí. Dále také překvapilo nevyužití efektů Nvidia GameWorks, kterými bylo Far Cry 4 doslova okořeněno. Minimálně kvalitní stíny PCSS by se zde hodily, neboť na nejvyšších stupních jsou až nereálně ostré. Jinak je grafická stránka hry opravdu dobrá.

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Poslední věc, která mě potěšila, je velmi dobrá zvuková kulisa. Ta výborně dokresluje atmosféru a zintenzivní zážitek ze hry. Na tento drobný detail se občas zapomíná, ale dobré ozvučení občas dělá zázraky. Pokud jste hráli oba předchozí díly, bude se vám jistě Far Cry 4 líbit také. Jen se nezapomeňte vyzbrojit alespoň grafickou kartou na úrovni testované GTX 670, abyste si hru užili na slušném framerate.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning