Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.
Volumetrická mlha
Volumetrická mlha je efekt simulující prosvítání paprsků slunce atmosférou. Zde je efekt velice intenzivní a způsobuje téměř pohádkovou atmosféru. Je dokonce i velmi výrazný i v noci při svitu měsíce. Nastavení ovlivňuje pouze přesnost tohoto efektu a rozdíl je spíše viditelný v pohybu. Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením byl 52 fps vs. 48 fps.
Nastavení na Velmi Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)
Motion Blur
Nejoblíbenější efekt rozmazání pohybu nalezneme i zde. Kupodivu ale není moc intenzivní a ani při velmi rychlém pohybu myši nerozmaže výrazně obraz. V této hře tedy až tolik nevadí. Výkon také neovlivňuje.
Nastavení na Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)
Úroveň zorného pole
V menu pokročilé nastavení se ukrývá svatý grál PC Master Race – posuvník pro nastavení zorného pole. Díky němu si můžete běžný úzký „konzolistický“ FoV upravit na vhodnější dle vašeho oka. Na 16:9 monitory se doporučuje FOV kolem 90°. Standardně je zde pouhých 75° (to je vhodné pro 4:3 displeje).
Díky nutnosti vykreslit více objektů, je při širším zorném úhlu nižší výkon. Zorné pole lze nastavit ve velkém rozsahu od 60° po 120°. Rozdíl ve výkonu je 60 fps vs. 54 fps.
Nastavení FoV na 60° (po najetí myší se zobrazí FoV 120°)