Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 3. 2016 08:00 16

Seznam kapitol

1. Doba kamenná v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, následné efekty 5. Vliv nastavení – geometrie, terén, voda, prostředí
6. Vyhlazování hran 7. Vliv nastavení – Volumetrická mlha, FoV 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama

Volumetrická mlha

Volumetrická mlha je efekt simulující prosvítání paprsků slunce atmosférou. Zde je efekt velice intenzivní a způsobuje téměř pohádkovou atmosféru. Je dokonce i velmi výrazný i v noci při svitu měsíce. Nastavení ovlivňuje pouze přesnost tohoto efektu a rozdíl je spíše viditelný v pohybu. Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením byl 52 fps vs. 48 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Velmi Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)

Motion Blur

Nejoblíbenější efekt rozmazání pohybu nalezneme i zde. Kupodivu ale není moc intenzivní a ani při velmi rychlém pohybu myši nerozmaže výrazně obraz. V této hře tedy až tolik nevadí. Výkon také neovlivňuje.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Úroveň zorného pole

V menu pokročilé nastavení se ukrývá svatý grál PC Master Race – posuvník pro nastavení zorného pole. Díky němu si můžete běžný úzký „konzolistický“ FoV upravit na vhodnější dle vašeho oka. Na 16:9 monitory se doporučuje FOV kolem 90°. Standardně je zde pouhých 75° (to je vhodné pro 4:3 displeje).

Díky nutnosti vykreslit více objektů, je při širším zorném úhlu nižší výkon. Zorné pole lze nastavit ve velkém rozsahu od 60° po 120°. Rozdíl ve výkonu je 60 fps vs. 54 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení FoV na 60° (po najetí myší se zobrazí FoV 120°)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama