Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
Článek Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 3. 2016 08:00 16

Seznam kapitol

1. Doba kamenná v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, následné efekty 5. Vliv nastavení – geometrie, terén, voda, prostředí
6. Vyhlazování hran 7. Vliv nastavení – Volumetrická mlha, FoV 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama
Reklama

Textury

Nastavení kvality textur má pouze volbu Normální a Vysoká. Kromě rozlišení textur (respektive na velikost texturové cache) má vliv i na filtraci. Na normální nastavení není aktivní AF a textury jsou rozmazané. Díky tomu je rozdíl mezi nastavením na maximum a minimum v obraze velký, ale vliv na výkon je velice nízký. Naměřil jsem rozdíl pouze 53fps vs. 52 fps.


Nastavení na Vysoká (po najetí myší se zobrazí Normální)

Stíny

U stínů jsem byl překvapen hned dvakrát. Zaprvé hra neobsahuje žádnou změkčující techniku stínů. V minulém díle Far Cry 4 byly k dispozici vylepšené stíny z balíku efektů Nvidia GameWorks – PCSS. A druhým překvapením je extrémní náročnost nastavení stínů na ultra! Velký vliv má sice i samotná velikost VRAM, ale propad výkonu se konal i na 6GB GTX 980 Ti.

Na GTX 670 byl rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením 55 fps vs. 38 fps. Ovšem i při nastavení na vysokou úroveň, kdy stíny vypadají už velice ostře, byl výkon stále vysokých 53 fps! Doporučuji tedy stíny ponechat na nastavení Vysoká! Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích.

 Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Vysoká)
 Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Vysoká)
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Vysoká)


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nízká)

Následné efekty

Tímto nastavením by se měl ovlivňovat post-processing. Nicméně rozdíly jsou opravdu minimální a rozdíl ve výkonu také – pouze 42 fps vs. 43 fps.


Nastavení na Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning