Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 3. 2016 08:00 16

Seznam kapitol

1. Doba kamenná v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, následné efekty 5. Vliv nastavení – geometrie, terén, voda, prostředí
6. Vyhlazování hran 7. Vliv nastavení – Volumetrická mlha, FoV 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama

Geometrie

Nastavení ovlivňuje počet vykreslených objektů ve vyšší vzdálenosti a jejich kvalitu. Vliv na obraz je celkem výrazný, ale na výkonu se to projeví taktéž. Rozdíl mezi maximálním a minimálním byl 46 fps vs. 55 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nízká)

Terén

Detail má vliv na kvalitu vykreslování terénu. Neovlivňuje jeho geometrickou kvalitu, ale počet vykreslených textur. Na obraze se ve vyšší vzdálenosti celkem výrazně projeví, ale na výkonu nikoliv. Nastavení tedy můžete bez problémů ponechat na maximum.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Velmi Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)

Voda

Detail ovlivňuje kvalitu odrazu prostředí na vodní hladině. Při běžném hraní si nijak zásadního rozdílu nevšimnete, protože i při minimálním nastavení se odráží většina okolí. Vliv na výkon je však minimální, takže není důvod tento detail snižovat. Rozdíl byl pouze 47 fps vs. 48 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Velmi Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)

Prostředí

Nastavení ovlivňuje kvalitu nasvícení scény. Rozdíly můžete vidět na následujícím obrázku, kde při nastavení na maximum jsou stíny o něco tmavší. Naopak na jiné scéně jsem narazil na pravý opak. S největší pravděpodobností se tedy jedná o efekt global illumination spojený s volumetrickými stíny. Vliv na výkon je velice nízký – 48 fps vs. 51 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama