Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.
Geometrie
Nastavení ovlivňuje počet vykreslených objektů ve vyšší vzdálenosti a jejich kvalitu. Vliv na obraz je celkem výrazný, ale na výkonu se to projeví taktéž. Rozdíl mezi maximálním a minimálním byl 46 fps vs. 55 fps.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nízká)
Terén
Detail má vliv na kvalitu vykreslování terénu. Neovlivňuje jeho geometrickou kvalitu, ale počet vykreslených textur. Na obraze se ve vyšší vzdálenosti celkem výrazně projeví, ale na výkonu nikoliv. Nastavení tedy můžete bez problémů ponechat na maximum.
Nastavení na Velmi Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)
Voda
Detail ovlivňuje kvalitu odrazu prostředí na vodní hladině. Při běžném hraní si nijak zásadního rozdílu nevšimnete, protože i při minimálním nastavení se odráží většina okolí. Vliv na výkon je však minimální, takže není důvod tento detail snižovat. Rozdíl byl pouze 47 fps vs. 48 fps.
Nastavení na Velmi Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)
Prostředí
Nastavení ovlivňuje kvalitu nasvícení scény. Rozdíly můžete vidět na následujícím obrázku, kde při nastavení na maximum jsou stíny o něco tmavší. Naopak na jiné scéně jsem narazil na pravý opak. S největší pravděpodobností se tedy jedná o efekt global illumination spojený s volumetrickými stíny. Vliv na výkon je velice nízký – 48 fps vs. 51 fps.
Nastavení na Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)