Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
Článek Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 3. 2016 08:00 16

Seznam kapitol

1. Doba kamenná v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, následné efekty 5. Vliv nastavení – geometrie, terén, voda, prostředí
6. Vyhlazování hran 7. Vliv nastavení – Volumetrická mlha, FoV 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama
Reklama

Oficiální požadavky hry

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Minimální sestava
— Operační systém:
64 bit: Windows 7 nebo Windows 8.1 nebo Windows 10
— Procesor: Intel Core i3-550 nebo AMD Phenom II X4 955
— Operační paměť: 4 GB RAM
— Pevný disk: 20 GB volného místa
— Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 460 (1GB) nebo AMD Radeon HD 5770 (1GB)

Doporučená sestava
— Operační systém: 64 bit: Windows 7 nebo Windows 8.1 nebo Windows 10
— Procesor: Intel Core i7-2600K nebo AMD FX-8350
— Operační paměť: 8 GB RAM
— Pevný disk: 20 GB volného místa
— Grafická karta:  Nvidia GeForce GTX 780 nebo AMD Radeon R9 280X

Far Cry Primal nemá nijak vysoké minimální požadavky. Na spuštění hry v minimálních detailech stačí slabší čtyř-vláknový procesor. 4GB paměti RAM také nemůžou dnes již nikoho překvapit. Na disku si hra ukrojí pouze něco pod 20GB. A požadavky na minimální grafickou kartu jsou taktéž velice nízké a stačit by měla velice stará GTX 460 nebo Radeon HD5770. A jak uvidíte dále v testu, minimální detaily nevypadají vůbec zle.

V doporučené sestavě je požadován výkonnější procesor s osmi jádry nebo vlákny. 8GB Paměti je dnes již běžný standard herních PC a grafická karta by měla být na úrovni Radeonu R9 280X nebo GeForce GTX 780.

Testovací sestava

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Hlavní testovací PC je založeno na starším, ale stále dobrém procesoru Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge), který je přetaktován na 4,5 GHz. Šestnáct gigabajtů RAM by mělo s rezervou zajistit, aby testované hry měly dostatek operační paměti. Hry jsou instalovány na 1 TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i ve 4K rozlišení (3840x2160).

Druhá grafika je velice známý a oblíbený model GeForce GTX 670 v přetaktované edici od Gigabyte. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik (výkon kolem modelů: GTX 760 OC, GTX 770, GTX 960, R9 280, R9 285), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 2600K. Operační paměti je dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na AMD vs. Nvidia grafice.

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na budoucí hry. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na dnešní hry.

Metodika testování a nastavení hry

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. Ve Far Cry Primal se dají ukládat konečně pozice – jak quicksave tak ruční uložení pozice – konečně! Předchozí díl Far Cry 4 obsahoval jen jednu auto save pozici.

Far Cry Primal umožňuje změnu detailů během hry a není nutný restart hry. Test s přesností pixel na pixel mezi jednotlivými nastaveními tedy opět není žádný problém.

Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 670 při následujícím referenčním nastavení detailů. Jedná se o profil ultra se sníženou kvalitou stínů (kvůli 2GB VRAM na GTX 670). Pouze vliv rozlišení bude proveden v maximálních detailech.

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning