Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
Článek Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 3. 2016 08:00 16

Seznam kapitol

1. Doba kamenná v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, následné efekty 5. Vliv nastavení – geometrie, terén, voda, prostředí
6. Vyhlazování hran 7. Vliv nastavení – Volumetrická mlha, FoV 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama
Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra má v menu volbu, která nastavuje všechny detaily najednou – Kvalita grafiky. Tím nastavujete všechny detaily najednou na stejnou úroveň. V této hře je toto nastavení celkem dobře použitelné, protože k ovlivnění textur a jejich filtrace dojde až na posledních dvou stupních. Ve Far Cry Primal tedy toto pohodlnější nastavení lze jen doporučit. Dokonce je vždy, kromě minima, aktivní SMAA vyhlazování hran.

V následujících dvou scénách se můžete podívat na vliv jednotlivých nastaveních na obraz a výkon. První scéna je jedna z nejnáročnějších, na které ve hře narazíte. Druhá ukazuje průměr, jak hra většinou běží.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

První test se odehrával na území vašeho kmene. Je zde velké množství objektů a efektů, takže nároky jsou opravdu vysoké. V této části ihned po načtení hra ukazovala na GTX 980 Ti vytížení 2700MB, takže lze očekávat, že do výsledku mírně zasahuje i nedostatek paměti VRAM na GTX 670, na které se vliv detailů měřil.

Rozdíly mezi jednotlivými detaily jsou viditelné hlavně na úrovni kvality geometrie. Ta se postupně mění s každým stupněm detailů. Naopak textury jsou ovlivněny až u nastavení Normální. Pro pohodlné hraní na slabších grafických kartách úrovně GTX 670 nebo GTX 960 lze doporučit nastavení detailů na Vysoká.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:

 Detaily VELMI VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-
Detaily VELMI VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily NORMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-
Detaily NORMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů


Detaily NÍZKÉ -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

V druhé testovací scéně, odehrávající se v severní části mapy, je výkon o něco vyšší. Nastavení Ultra je sice mimo možnosti grafické karty GeForce GTX 670. Na této grafické kartě je vhodnější nastavit detaily na Vysoká, a maximálně ručně upravit Geometrii zpět na Velmi vysoká.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:

 Detaily VELMI VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-
Detaily VELMI VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily NORMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-
Detaily NORMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů


Detaily NÍZKÉ -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning