Hra o čas: Jak si free to play pod sebou podřezává větev | Kapitola 3
Seznam kapitol
Při čekání ve frontě na České poště jsem si uvědomil, že free to play hry začínají vypadat víc a víc jako ona: Neustále vás zdržují a nabízejí věci, které nechcete, nechápete a nepotřebujete. Jsou výrobci free to play her stejně zoufalí jako naše skomírající instituce?

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte herní hardware
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…
Před lety se mluvilo o tom, že počítačové hry spadají mezi nealkoholové závislosti, jako je například gambling. V té době jsem to zásadně rozporoval – jenomže v té době jsme neměli free to play, které skutečně cíleně a úmyslně závislost vzbuzuje. Když se podíváte na design free to play her, najdeme řadu modelů, které vás mají přesvědčit, abyste do stroje vhodili peníze.

Tyto techniky zahrnují:
Časové limity – Odepření hraní tím, že se předměty vyrábí pomalu, životy se dobíjí pomalu. Lze řešit vhozením peněz.

Frustrační levely – Úrovně, které jsou úmyslně nastaveny tak, aby byly extrémně těžké a jejich vyřešení nepravděpodobné. Lze řešit vhozením peněz a přikoupením času či tahů. (Candy Crush udělal jednou chybu a jako motivační text zobrazoval, kolik lidí si u daného levelu přikoupilo životy, aby ho překonalo – bylo to něco kolem milionu uživatelů na každý a pak to zase odstranili, protože tím na sebe vyzradili něco, co asi nechtěli.)

Powerupy – Řada levelů, označovaných jako lehké, se dá dohrát snadno s využitím powerupů, jinak jsou naopak velmi těžké. Powerupy lze získat vhozením peněz.
Odměny za sekvence dohraných levelů – Pokud hrajete bez přerušení, dostáváte extra odměny. Čím delší „winning streak“, tím to jde líp. Pokud hrozí přerušení téhle jízdy, lze to řešit vhozením peněz.
