Hra o čas: Jak si free to play pod sebou podřezává větev
Seznam kapitol
Při čekání ve frontě na České poště jsem si uvědomil, že free to play hry začínají vypadat víc a víc jako ona: Neustále vás zdržují a nabízejí věci, které nechcete, nechápete a nepotřebujete. Jsou výrobci free to play her stejně zoufalí jako naše skomírající instituce?

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte herní hardware
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…
Z České pošty si ani nechci dělat legraci. Na počátku prvního dotcomu nám jeden a amerických odborníků říkal, že neví, kdo na dotcomu vydělá, ale ví, že na něm vydělá ten, kdo mu zajistí logistiku. Že to je sázka na jistotu. V následujících letech se ale ukázalo, že jsme v Česku experti na nevytěžování příležitostí, což se ukázalo u telekomunikací, u pošty – a asi nejdokonalejším případem byla Sazka za Hušáka. Jeho manažerskou schopnost zkrachovat v podstatě důl na peníze lze přirovnat jen ke schopnosti kapitána potopit loď vyrobenou z pěnového polystyrenu: Těžko říct, jak to dokázal, ale je to na místo v dějinách ekonomie.

Pak se poštovní panáčci diví, že zájem o jejich služby klesá a zaplňují pošty něčím, co je částečně kasinem, částečně bankou, částečně pojišťovnou a částečně vietnamskou večerkou. (Osobně si myslím, že by více zaujaly doplňkové služby zubaře, jednak je po tom dnes poptávka a také by si zákazníci čekající na výdej zásilky mohli zpříjemnit čekání.) Stále se ale pozastavuji nad fenoménem dolepování náhodných doplňkových služeb. Nejde vám core business? Zkuste, co já vím, třeba přidat kolotoč. Zoufalství, je to zoufalství.

Je velmi zajímavé, že se stejný efekt objevuje víc a víc ve free to play hrách.