PCTuning Článek

Hra o čas: Jak si free to play pod sebou podřezává větev

Michal Rybka
Michal Rybka
30. 3. 2019 03:00 28 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Česká večerka 2. Vložte minci 3. Stroje na peníze 4. Špinavé kšefty 5. Značkové hadry a herák zdarma
6. Mám v tom prachy 7. Efekt české pošty 8. S rozpočtem omezeným 9. Jde to strašně dobře

Při čekání ve frontě na České poště jsem si uvědomil, že free to play hry začínají vypadat víc a víc jako ona: Neustále vás zdržují a nabízejí věci, které nechcete, nechápete a nepotřebujete. Jsou výrobci free to play her stejně zoufalí jako naše skomírající instituce?

Reklama
Reklama

Z České pošty si ani nechci dělat legraci. Na počátku prvního dotcomu nám jeden a amerických odborníků říkal, že neví, kdo na dotcomu vydělá, ale ví, že na něm vydělá ten, kdo mu zajistí logistiku. Že to je sázka na jistotu. V následujících letech se ale ukázalo, že jsme v Česku experti na nevytěžování příležitostí, což se ukázalo u telekomunikací, u pošty – a asi nejdokonalejším případem byla Sazka za Hušáka. Jeho manažerskou schopnost zkrachovat v podstatě důl na peníze lze přirovnat jen ke schopnosti kapitána potopit loď vyrobenou z pěnového polystyrenu: Těžko říct, jak to dokázal, ale je to na místo v dějinách ekonomie.

Autor: CLI – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, Odkaz
Autor: CLI – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, Odkaz

Česká pošta je zoufalá instituce. Pokaždé, když v ní čekám, tak si říkám, že oni mají asi podobnou strategii jako Apple: Ten optimalizuje svoje zařízení na to, aby každá generace měla víceméně stejnou výdrž na baterie, zatímco pošta optimalizuje na to, že i když jim přichází méně zákazníků, je více zavřených okének, takže lidé čekají v podstatě pořád stejně dlouho. Rovněž i navyšující se ceny a příplatky za různé blbosti stále navyšují popularitu této instituce, takže se nedivme, že se lid těší na její konkurenci. Naposledy k vychytávkám přibyl příplatek za černý balík, protože prý s tím má problémy čtečka. Lid ovšem poznamenal, že ho zaráží, že bílý štítek na černém balíku představuje pro čtečku větší problém než bílý štítek na bílém balíku a spíše než příplatek by byl na místě vyhazov pro kujóna, co tak technologicky vyspělou čtečku prosadil.

Pak se poštovní panáčci diví, že zájem o jejich služby klesá a zaplňují pošty něčím, co je částečně kasinem, částečně bankou, částečně pojišťovnou a částečně vietnamskou večerkou. (Osobně si myslím, že by více zaujaly doplňkové služby zubaře, jednak je po tom dnes poptávka a také by si zákazníci čekající na výdej zásilky mohli zpříjemnit čekání.) Stále se ale pozastavuji nad fenoménem dolepování náhodných doplňkových služeb. Nejde vám core business? Zkuste, co já vím, třeba přidat kolotoč. Zoufalství, je to zoufalství.

Je velmi zajímavé, že se stejný efekt objevuje víc a víc ve free to play hrách.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning