
Icarus: Nvidia DLSS 2.3 a RTXGI v plné parádě | Kapitola 8
Seznam kapitol
Nvidia minulý měsíc uvedla DLSS v nové verzi 2.3 , u které zapracovala na jednom z největších zbývajících neduhů předchozích variant DLSS 2.x – omezuje duchy, neboli ghosting u rychle se pohybujících objektů.
Na DLSS je znát, že se s novými verzemi posouvá k lepšímu. Oproti klasickým metodám zvětšování obrazu, které pracují s jedním snímkem, je už z principu lepší – obraz rekonstruuje z mnohem většího množství dat. U aktuální verze DLSS se už dost možná dá říct, že v Icarus bude leckomu vyhovovat více mírně ostřejší obraz z DLSS v režimu Quality než nativní rozlišení. Dá se říct, že se vněm ani na nízkém rozlišení 1080p nemusíte bát nejhoršího nastavení Performance.
Protože pro běh vyžaduje GeForce z modelových řad RTX, které mají grafický čip, jehož součástí jsou výpočetní jednotky pro tenzory a akceleraci výpočtů využívajících neuronové sítě, bude běhat pouze na desktopových nebo mobilních GeForce společnosti Nvidia.
RTX GI vypadá taktéž slibně, ve srovnání s plným ray tracingem pro výpočty osvětlení je to taková méně náročná GI, která obrazu výrazně pomáhá na plastičnosti a přibližuje jej více k realitě a výkon nesráží tolik jako ray tracing na velkém počtu bodů.
Hodí se speciálně pro hry s variabilnějším prostředím. A právě Icarus je jednou z těch, ve kterých se nedají předem připravit „předpečené“ textury se stíny pro interiéry a exteriéry domů. Dopředu nikdo neví, jak si to obydlí z dílů poskládáte, a tak na ně taky může těžko předem předpočítat stíny pro všechna zákoutí, aby stavby vypadaly realističtěji.
Pokud se v herní grafice orientujete lépe a nedělá vám problémy technická angličtina, na závěr ještě přidám jedno video. Je z přednášky s názvem Image reconstruction for real-time rendering with deep learning od Edwarda Liu z konference Nvidia GTC 2020.
Sice je už starší, ale také je dosud asi nepřekonané, pokud jde o vysvětlování principů používaných u DLSS 2.0 a potíží, se kterými se musí vývojáři při temporálním „upscalingu“ vypořádat.
Koupit v dnešní době herní grafickou kartu je nadlidský úkol. Stále ji ale můžete pořídit coby součást hotových sestav a notebooků na ALZA.cz.