i
Zdroj: Ubisoft
Když procesor nestíhá aneb proč u nás ve Far Cry 6 Radeony nedrtí GeForce | Kapitola 24
Seznam kapitol
1. Důvěřuj, ale prověřuj!
2. Testovací sestava
3. HD textures
4. Ray tracing a vliv na kvalitu obrazu
5. Co udělá chyba měření
6. Ryzen 9 5900X a RTX 4090 s RT
7. Proč procesor nestíhá, i když se fláká
8. Ryzen 9 5900X a RTX 4090 bez ray tracingu
9. Ryzen 9 5900X a RTX 4090, vliv odrazů a stínů DXR na výkon
10. Ryzen 9 5900X a RTX 4080 s RT
11. Ryzen 9 5900X a RTX 4080 bez ray tracingu
12. Ryzen 9 5900X a RTX 4080, vliv odrazů a stínů DXR na výkon
13. Ryzen 9 5900X a RX 7900 XTX s RT
14. Ryzen 9 5900X a RX 7900 XTX bez ray tracingu
15. Ryzen 9 5900X a RX 7900 XTX, vliv odrazů a stínů DXR na výkon
16. Core i7-13700K a RTX 4090 s RT
17. Core i7-13700K a RTX 4090 s RT, HD textures
18. Core i7-13700K a RTX 4090 bez ray tracingu
19. Core i7-13700K a RTX 4090, vliv odrazů a stínů DXR na výkon
20. Core i7-13700K a RTX 4080 s RT
21. Core i7-13700K a RTX 4080 s RT, HD textury
22. Core i7-13700K a RTX 4080 bez ray tracingu
23. Core i7-13700K a RTX 4080, vliv odrazů a stínů DXR na výkon
24. Core i7-13700K a RX 7900 XTX s RT
25. Core i7-13700K a RX 7900 XTX s RT, HD textures
26. Core i7-13700K a RX 7900 XTX bez ray tracingu
27. Core i7-13700K a RX 7900 XTX, vliv odrazů a stínů DXR na výkon
28. Shrnutí výsledků s ray tracingem
29. Shrnutí výsledků bez ray tracingu
30. Když spíš než grafiku testujete procesor
31. Far Cry 6: etalon implementace ray tracingu. Akorát že vůbec.
32. Hrajete jen hry z testů karet?
Zaráží vás, že se výsledky testů grafik napříč weby někdy výrazně liší? Podíváme se na jednu z mnoha příčin. Vezmeme si tentokrát jen jedinou hru a v unikátním testu ji pořádně rozpitváme na sestavě s Ryzenem 9 5900X a Core i7-13700K a Radeonu RX 7900 XTX, GeForce RTX 4080 a RTX 4090. Uvidíte, jak extrémně může někdy výsledky ovlivnit jenom jiná testovací platforma.
Core i7-13700K a GeForce RX 7900 XTX
Nastavení Ultra s ray tracingem
- Ultra
- DXR Reflections ON
- DXR Shadows ON
- HD textures OFF
V 1080p klesá vytížení grafiky a s tím test vrací u obou nižších rozlišení rozdíl ve výkonu na úrovni chyby měření.
3840 × 2160, Ultra, DXR Reflections ON, DXR Shadows ON, jednotlivá měření
2560 × 1440, Ultra, DXR Reflections ON, DXR Shadows ON, jednotlivá měření
1920 × 1080, Ultra, DXR Reflections ON, DXR Shadows ON, jednotlivá měření